- mån 29 mar 2010, 13:41
Skall bli kul när Volvo släpper en bil med bara T. 50 hästar.....
Hyrbil
Moderator: Moderatorer
StringerBell skrev:Allt handlar ju om tycke och smak. Jag tycker personligen att beteckningar hör till bilens originalskick, och att det är intressant att veta vad folk kör, rent nyfikenhetsmässigt. Det är inte mer fåfängt att behålla sitt V8 eller D5 märke än ett ständigt putsande och polerande av sin bil. Min bil är bara salongsblank en gång om året, och det är då den körs ut från Mr Cap. Resten av året tvättar jag den noga med svamp och låter bilen självtorka. Jag skinnar den inte ens. Det är väl en annan tråd, men varför skall jag lägga ned så mycket tid och energi på ett skick som försvinner efter en dags körning? Finns ingen vanlig människa som skulle se någon skillnad på en högputsad bil och min svamptvättade bil på mindre än 2 meters avstånd ändå, än mindre ta speciell notis om det.Kan bara hålla med om precis allt som står här, man är ju nyfiken på vad som står på bakluckan :) ser man dessutom en dundertonad V70 med svulstiga fälgar utan emblem så är det en 2,0f vare sig det är det eller inte, dessutom hade jag köpt en d5 istället för en 2,4d så hade jag visat att man kastade ut 15000 kr på ingenting
Gurra82 skrev:Vi diskuterade detta på arbetsplatsen och av 7st som bytt bil senaste året är vi 3st som valt att ta bort motoremblemen för att vi "TYCKER ATT BILEN SER SNYGGARE UT" här handlar det inte alls om hur mycket/lite pengar vi lagt ut på bilarna och vilka motoralternativ vi valt.StringerBell skrev:Allt handlar ju om tycke och smak. Jag tycker personligen att beteckningar hör till bilens originalskick, och att det är intressant att veta vad folk kör, rent nyfikenhetsmässigt. Det är inte mer fåfängt att behålla sitt V8 eller D5 märke än ett ständigt putsande och polerande av sin bil. Min bil är bara salongsblank en gång om året, och det är då den körs ut från Mr Cap. Resten av året tvättar jag den noga med svamp och låter bilen självtorka. Jag skinnar den inte ens. Det är väl en annan tråd, men varför skall jag lägga ned så mycket tid och energi på ett skick som försvinner efter en dags körning? Finns ingen vanlig människa som skulle se någon skillnad på en högputsad bil och min svamptvättade bil på mindre än 2 meters avstånd ändå, än mindre ta speciell notis om det.Kan bara hålla med om precis allt som står här, man är ju nyfiken på vad som står på bakluckan :) ser man dessutom en dundertonad V70 med svulstiga fälgar utan emblem så är det en 2,0f vare sig det är det eller inte, dessutom hade jag köpt en d5 istället för en 2,4d så hade jag visat att man kastade ut 15000 kr på ingenting
Ynot skrev: "TYCKER ATT BILEN SER SNYGGARE UT" här handlar det inte alls om hur mycket/lite pengar vi lagt ut på bilarna och vilka motoralternativ vi valt.Kan bara hålla med. Jag tog bort emblemen redan på 80-talet på mina taxibilar. Och de som säger att det inte är lättare att hålla en baklucka snygg när emblemen är borta vet nog inte vad de pratar om. En taxi (svart) tvättas varje dag (förhoppningsvis), oftas med högtryck. Sen när man kör ut rinner den skitvatten från emblemen och det blir ränder, inte lika snyggt.
Ynot skrev:Vi diskuterade detta på arbetsplatsen och av 7st som bytt bil senaste året är vi 3st som valt att ta bort motoremblemen för att vi "TYCKER ATT BILEN SER SNYGGARE UT" här handlar det inte alls om hur mycket/lite pengar vi lagt ut på bilarna och vilka motoralternativ vi valt.VIlka motorer hade de tre valt :mrgreen:
VolvoB20 skrev:Vi som valde att ta bort motoremblem äger V70 2,0F, V50 T5 och Octavia RS.Ynot skrev:Vi diskuterade detta på arbetsplatsen och av 7st som bytt bil senaste året är vi 3st som valt att ta bort motoremblemen för att vi "TYCKER ATT BILEN SER SNYGGARE UT" här handlar det inte alls om hur mycket/lite pengar vi lagt ut på bilarna och vilka motoralternativ vi valt.VIlka motorer hade de tre valt :mrgreen:
Synd då att Volvo jobbar på att göra nya S60 fulare.
Nya S60 blir först ut enligt den nya standarden med motoralternativen: D3, D5, T3, T4, T5 och T6. Samtidigt kommer motoremblemen att bli större för att ge bättre läsbarhet och en tydligare positionering. De får samma storlek som modellemblemet. :mrgreen:
Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]