- tis 19 jan 2010, 11:35
#368687
Jag är med i ditt resonemang ända ner hit. För visst är det 2.4D AWD 163 som vi diskuterar? För den har ju dubbelturbo redan. 2.4D 175 singelturbo finns väl inte i AWD version? Finns säkert andra med bättre koll men så har jag uppfattat det.
-)
Guru skrev:D5 med sin dubbelturboinstallation är mycket dyrare att tillverka i både delar och arbetstid så jag tror att slutsumman blir väldigt nära noll. Kanske tom plus iom att kunden som väljer 2.4D+Polestar stoppar in extra utrustning för pengarna han sparade jämfört en D5.Helt klart ser Volvo en affär i detta. Annars hade man ju aldrig börjat.
Det enda vi kan vara säkra på är att marknadsmupparna och räknenissarna på Volvo redan förutspått dessa effekter och sett en affär i det hela. Gungan och karusellen ni vet.

Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i