Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
Jensen... Att jag springer runt och prutar och jagar priser är ju inte särskilt konstigt, det finns typ ett par tusen andra bilköpare som gör samma sak då de köper bilar.

Jag har faktiskt ägnat c:a 30min inatt på att fundera, skriva, radera, skriva nytt, radera igen, byta ut ord, fundera mera. Jag hade nog skrivit en hel A4 sida som svar på ditt senaste inlägg om mig. Jag har raderat allt jag skrev, och vill bara avsluta den här vågen med tjafs/kommentar/ilska blandade fenomenet här på forumet.

Jensen, jag ska aldrig mera sätta min fot på bilia i Haga Norra, det lovar jag. Sista gången får bli då jag ska dit är för att hämta ut min nya bil, och sedan så är det slut daltat. Jag ser inget personligt intresse i att fortsätta återkomma till eran anläggning. Om du, som medarbetare på ett gigantiskt företag skriver dessa inlägg och formulerar dem just som att det är företagets hållning gentemot kunder, så tänker inte jag vara en del utav det som sponsrar eran verksamhet. Du har ändå lyckats bli av med ett "pain in the ass" kund. Gratulerar! Fortsätter du i den här takten lär det märkas rätt kvickt.

Jag önskar dig en trevlig dag/kväll/natt

Må väl...

(snacka om att tråden har spårat ur!)
av Bitez
Wow, förstå att det är över 3000 visningar på denna tråd.... ;)
Användarvisningsbild
av AndersP
Jensen på Bilia,oops:
Okunniga forumuskrivare och jobbiga kunder sånt skit ska man inte ta.
MEN Fakta i den här tråden är:
Bilia har fuckat upp big time.
Bilia har dessutom hanterat det under all kritik

Jensen redovisa gärna Kundnöjdhetsundersökningen så kan Moderatorn stänga denn tråd.
Men en jag sätter en rätt stor peng på att Bilia ligger i topp och i synnerhet Bilia HN
:oops:
Användarvisningsbild
av Thho
Ja nu räcker det kanske. Med Jensens siffror från kundnöjdhetsundersökningen, som förhoppningsvis kommer under dagen, kan vi själva bilda oss en uppfattning så slipper vi lita på osakliga inlägg från vanliga kunder :roll: .

Hade väl aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att denna fråga skulle skapa sån debatt. Jag var ju bara en missnöjd kund som berättade om en mindre bra erfarenhet av en Biliaverkstad. Nu hör det väl till sakens natur att missnöjda kunder skapar så mycket mer uppmärksamhet och engagemang än nöjda kunder men kanske är det ändå ett tecken på att i alla fall Bilia inte riktigt lyckats skapa nöjda och lojala kunder.

Jag tror också att många företag underskattar den påverkan kunderna har på varandra genom tex forum som detta. Visst, kundnöjdhetsundersökningar är bra men dom ger liksom inte alltid hela bilden och dom riktigt missnöjda kunderna kanske gör som jag tänkte göra, byta verkstad och slänga den kundundersökning, som kom för någon dag sedan, i skräpkorgen. Vaför ska jag ägna tid åt att svara på en massa frågor utan att få något för det.

Ska dock bli intressant att se Jensens siffor!

Har själv inte återkommit till Bilia Vinsta ännu men ska göra det under dagen, om jag hinner. Mitt motbud blir nog att Bilia får kreditera motsvarande vad en invändig rekonditionering kostar (ingen aning 1000-1500-2000 kr???) utöver vad dom erbjudit med personlig serviceman och fri lånebil. Annars verkar det ju finnas andra ÅF/Verkstäder som ni här på forumet har bra erfarenhet av.

Vad gäller Bilia i Haga Norra måste jag nog säga att jag själv inte har någon negativ erfarenhet annat än kanske en lite oengagerade säljare vid ett bilbyte för ett antal år sedan. Inget som man som frekvent bilköpare blir förvånad över, tyvärr. Sist jag var där för att köpa en bil (förra våren) träffade jag i alla fall en helt ok, kunnig och engagerad säljare. Jag har hört att Bilia HN uppfattas som dyra men jag har egentligen ingen egen uppfattning då jag oftast lämnat tjänstebilar där och det över lag är dyrt att serva bilen.
Användarvisningsbild
av Jensen
Bitez skrev:Jensen... Att jag springer runt och prutar och jagar priser är ju inte särskilt konstigt, det finns typ ett par tusen andra bilköpare som gör samma sak då de köper bilar.

Jag har faktiskt ägnat c:a 30min inatt på att fundera, skriva, radera, skriva nytt, radera igen, byta ut ord, fundera mera. Jag hade nog skrivit en hel A4 sida som svar på ditt senaste inlägg om mig. Jag har raderat allt jag skrev, och vill bara avsluta den här vågen med tjafs/kommentar/ilska blandade fenomenet här på forumet.

Jensen, jag ska aldrig mera sätta min fot på bilia i Haga Norra, det lovar jag. Sista gången får bli då jag ska dit är för att hämta ut min nya bil, och sedan så är det slut daltat. Jag ser inget personligt intresse i att fortsätta återkomma till eran anläggning. Om du, som medarbetare på ett gigantiskt företag skriver dessa inlägg och formulerar dem just som att det är företagets hållning gentemot kunder, så tänker inte jag vara en del utav det som sponsrar eran verksamhet. Du har ändå lyckats bli av med ett "pain in the ass" kund. Gratulerar! Fortsätter du i den här takten lär det märkas rätt kvickt.

Jag önskar dig en trevlig dag/kväll/natt

Må väl...

(snacka om att tråden har spårat ur!)
Vad jobbar du själv med??? vad skulle du anse om du satt och läste
på ett forum om hur jävla dumma i huvet/inkompetenta alla är på din arbetsplats, inkl dig själv
när du i själva verket gör ett bra jobb och vet att dina kunder uppskattar det du gör för dom?????
Jag är inte den enda som jobbar på Bilia och har ett intresse av att hänga här, även om dom flesta
andra säkert är lite mer tystlåtna.
Att jag skall sitta här och acceptera att du ger en helt felvinklad bild av vår arbetsplats kan du glömma.
Vi har självklart våra brister samt säkert en o annan kollega som kan agera fel, men att tro att Bilia är sämre
än nån annan är fel, sen vet jag också att storleken på företaget givetvis gör att Bilia förekommer i fler "negativa"
trådar än andra mindre ÅF.
Självklart jättetråkigt om du väljer att aldrig mer besöka Bilia HN, men jag med flera känner inte alls igen din
beskrivning utav oss, därav att man blir förbannad.
Vi är ca 30 säljare på HN, hur tycker du själv att det låter när du varit i kontakt med 2 säljare där
och sen lägger din kommentar , varav den ena endast gett dig ett inbytesvärde.

Att ni inte fick provköra skall jag ändra mig och säga
att det skulle ni givetvis fått göra, där agerade säljaren
fel, men din andra kontakt med en säljare grundar sig i
att du inte blev nöjd inbytespriset, detta blir lite missvisande
när man läser din sågning utav oss.

Vad gör du när du är ute på krogen och bjuder upp en tjej och
får nobben, anser du då att alla tjejer på hela stället är dumma
i huvet, eller söker du upp en annan????????
av Bitez
Jag personligen har bara haft positiva erfarenheter med verkstaden på bilia i Haga norra, det är då jag har en personlig tekniker. Men jag har då inte yttrat mig negativt om bilia HN verkstad, påpekade bara att de är lite dyra. Vad jag kommenterade var säljarna på beg. och den här "Nissen Jensen".

Skulle verkligen inte vilja bli mottagen av honnom om jag mot all förmodan skulle behöva besöka anläggningen igen, vilket jag tror är en minimal risk!
av Lövet
Jensen. Fattar du inte att varje gång du skriver så sänker du Bilias förtroende ytterligare?

Du ska vara oerhört lycklig att inte Per Avander läser allt du skriver här för om han resonerar som jag så ligger du väldigt illa till.
Användarvisningsbild
av Jensen
andreas_lofgren skrev:Jensen. Fattar du inte att varje gång du skriver så sänker du Bilias förtroende ytterligare?

Du ska vara oerhört lycklig att inte Per Avander läser allt du skriver här för om han resonerar som jag så ligger du väldigt illa till.
Vi lever i ett demokratiskt samhälle, mina åsikter är mina
personliga åsikter och inget som hela Bilia står för.
Har jag på nåt vis sårat någon så är jag ledsen för det, men jag
hävdar fortfarande att man inte skall slå ner på alla inom t.ex säljkåren.

Vi är människor som givetvis också gör fel, men hur vi
upplevs är väldigt individuellt.

Hoppas att allt löser sig för dig Thho.
Användarvisningsbild
av Thho
Hur går det med Nöjdkundstatistiken JENSEN?

Det var aldrig tanken att tråden skulle leda till pajkastning så det kan vi väl sluta med.Vill du JENSEN fortsätta att skriva som Biliarepresentant så är det ok för mig annars kanske det bör framgå att det är dina privata åsikter. Sen om det är ok för Bilia får du själv eller någon ansvarig på Bilia avgöra.
Användarvisningsbild
av Jensen
Jag vill tillägga att jag är fascinerad av att ingen verkar reagera
negativt på när en användare skriver en massa skit om oss säljare.
Men men så är det med bilsäljare, dom verkar inte ligga högt i kurs
hos oss vanliga svenssons.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?