VolvoB20 skrev:riha skrev:erc skrev:Idag är min kärra inne på verkstaden igen. De ska göra ett fjärde(!) försök att åtgärda elhissarnas klämskyddsproblematik samt åtgärda bakluckan som nyligen börjat knarra.
Enormt bekvämt att min arbetsplats ligger i samma fastighet som den lokala återförsäljaren. Är faktiskt närmare för mig att lämna in bilen till verkstaden än att parkera på våra parkeringsplatser. :)
JA, de där j_vla elhissarna, blir tokig på dem.
Förra gången jag var inne så smörjde de bara glidspåret, jovisst, det hjälpte typ 5 minuter. Elhissarna är väl det enda problem jag har med min bil för tillfället.
Glöm att volvo lyckas fixa detta, detta felet har jag haft på alla V70N och nu på min nya XC70II också, den levererades fel redan från fabrik. :roll:
Aldrig att jag skulle vare sig glömma eller acceptera något sådant.
Fick tillbaka min bil i fredag eftermiddag och kan konstatera följande:
- efter att hela mekanismen i dörrarna bytts ut fungerar elhissarna perfekt - har hårdtestat dem
- inget mer meddelande om strålkastarfel - den nya programvaran gjorde susen
- motorhuven bytt och sitter rakt och fint samt har rätt vit kulör
- knarrandet och gnisslandet från bakluckan är värre än någonsin och teknikern kommenterar resignerat att det är enormt vanligt och att inget går att göra. Pratas om att "spänna" bakluckan, men att det innebär risker. Vad kan det betyda? Bilen var tyst de första 2500 milen - så de kan ju uppenbarligen vara tysta och bra.
- mitt emblem i grillen byttes inte ut då det nya hade skadats i transporten
Så, nu har jag bara två fel kvar på bilen varav ett kommer lösas inom kort (emblemet).
Bakluckans missljud ska tas upp med säljaren i veckan.