Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mattes
Petzzon skrev:Nån som vet hur lång tid det efter det bilen har blivit definitivt planerad tills att den börjar byggas??
Tror det skiljer bra mycket mellan olika!
Det jag kommer ihåg var att den stod i "def planerad" väldigt länge
och sedan vart det helt plötsligt att den var klart....

Ja det sista momenten gick fort....

Har du fått leveransvecka?
av Petzzon
Lev vecka 3 står fortfarande bara som orderlagd så hoppas den inte försenas mer. Är ju helt klart längre lev tid på XC70 än v70
av Pachipachihand
Petzzon skrev:Lev vecka 3 står fortfarande bara som orderlagd så hoppas den inte försenas mer. Är ju helt klart längre lev tid på XC70 än v70

jasså? min säljare pratade om att jag skulle få min xc70 i slutet på januari (beställd 29 nov) kanske bara glömma då? Såg när xc70 släpptes i sommras så var det 6 månaders väntetid. Vet inte vad ja ska tro nu mer än 10-12 veckor tycker jag låter väl länge
av Golfer
Jag fick min V70 II D5 AWD Summum automat i går. Blev lovad den 27dec men har en kollega som är polare med verkstadschefen , då fick man den nästa dag. och mina första intryck är bara positiva. lådan växlar mjukt och fint bilen är den mest ljudisolerade jag kört . kupefläkten det ända man hör. Förbrukningen första 19 milen blandad körning är 0,84 så det tycker jag är helt ok. :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Golfer skrev:Jag fick min V70 II D5 AWD Summum automat i går. Blev lovad den 27dec men har en kollega som är polare med verkstadschefen , då fick man den nästa dag. och mina första intryck är bara positiva. lådan växlar mjukt och fint bilen är den mest ljudisolerade jag kört . kupefläkten det ända man hör. Förbrukningen första 19 milen blandad körning är 0,84 så det tycker jag är helt ok. :)

Härligt! Gratulerar!! :)
av Rolle38
Och är mycket nöjd med premiumkänslan i bilen ! Absolut tyst och stadig utan att vara stötig.
Kan hålla med en del tidigare insändare att automatlådan växlar lite väl mycket upp och ner.
Jag hade tidigare en Cheva Trailblazer, och kraften kom från botten i den, dvs den växlade relaitivt tidigt till nästa växel, man var sällan över 2000 varv innan nästa växel lades i mjukt och fint.
I Volvon känns det först som inget händer, sedan börjar den rulla och låter varvtalet gå upp till 2.500-2.800 innan den växlar upp till nästa växel. Med 320 nm borde kraften räcka till tidigare växlingspunkter om man "gubbkör".
Men annars är det premiumkänsla. Har dock fortfarande ett horn i sidan till Volvo för att inte armstöd bak ingår, inte ens med "alla" paket. Dessutom förstod varken jag eller min säljare att om man inte beställde "Armstöd med mugghållare bak" så fick man inget armstöd alls. Så ta varning ni som ännu inte beställt!
Vid en påpekan via mail till Volvo centralt, fick jag dessutom bara ett snäsigt svar.

Annars är en av de saker jag är mest nöjd över är färgvalet på min läderklädsel. Den ska ni kolla in "live" i någon bilhall innan ni väljer färg.
Användarvisningsbild
av nike69
i går kväll när jag körde förbi min volvohandlare så såg jag min v70 etanol .
Jag undrar om jag är bland de första att få sin med det motoralternativet.
eller har någon fått sin levererad redan?
förhoppningsvis har ja ju leverans i nästa vecka då jag inte ska ha någon eftermonterad extrautrustning, förrutom takspoilern bak( som ska monteras av mig)
av air
henka35 skrev:Är det någon som vet hur länge det tar att transportera en ny volvo till ÅF i norrbotten med tåg? Min nya vagn är just nu påväg till ÅF enligt volvos lev.info.

//Henrik
Lastas den på måndagen kommer den nog torsdag/fredag, lastas den senare i veckan hinner det bli helg och då jobbas det inte så det gäller att ha lite flyt.
av Primus
henka35 skrev:
Är det någon som vet hur länge det tar att transportera en ny volvo till ÅF i norrbotten med tåg? Min nya vagn är just nu påväg till ÅF enligt volvos lev.info.

//Henrik
Lastas den på måndagen kommer den nog torsdag/fredag, lastas den senare i veckan hinner det bli helg och då jobbas det inte så det gäller att ha lite flyt.
Min hoppade till "transporteras till ÅF" förra fredagen. Bilen skall anlända på tisdag enligt min säljare. Detta är i stockholm. Tycker själv att det låter otroligt ineffektivt
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Ta trädgårdsslangen. O spola ner samti[…]

Några skakningar känner jag inte till p[…]

Vi som beställt nya XC60

Det var ett skämt, nog ett misslyckat så[…]

Vilken mjukvara har ni?

Ja lite spännande de släppte dessa buggf[…]