Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mangeV70
Min XC70 D4 AWD visar precis samma tendens. Från att varit under konstruktion hamnade man nu med 1980 bilar före i kön. Känns ändå OK med leverans under vecka 29. Väntar med spänning...
Användarvisningsbild
av ulf_gbg
För mig ändrades statusen igår från "Din bil är byggd" till "Status okänd", vilket får en att höja på ögonbrynen. :???:
Prognostiserad leveransvecka från fabrik är dock oförändrad (v28).
av Veloman
Efter ca 1,5 veckor med status under konstruktion i Torslanda ändrades status igår till köplats 1606 och i slutet av dagen till köplats 1365. Enligt handlarn har jag haft produktionsdatum 0630 sedan jag beställde vilket bör vara vecka 27. Det står beräknad leverans v29. Vore trist att inte få bilen innan v29 om det är så att de stänger. Hade inte beställt någon isf eftersom vi främst använder bilen på sommaren så då kan det kvitta till nästa år. Kan man häva beställningen vid ev försening på flera veckor?
av Hawkx
Veloman skrev:Efter ca 1,5 veckor med status under konstruktion i Torslanda ändrades status igår till köplats 1606 och i slutet av dagen till köplats 1365. Enligt handlarn har jag haft produktionsdatum 0630 sedan jag beställde vilket bör vara vecka 27. Det står beräknad leverans v29. Vore trist att inte få bilen innan v29 om det är så att de stänger. Hade inte beställt någon isf eftersom vi främst använder bilen på sommaren så då kan det kvitta till nästa år. Kan man häva beställningen vid ev försening på flera veckor?
Om bara bilen är tillverkad före v.29 så kan du nog vara lugn. Trots att Torslanda har stängt från v.29 så kommer nog transporten till ÅF att fungera som vanligt. Själv beräknas jag få bilen v.30.
av forzaKGB
Har nu haft status under produktion i tre veckor, strax innan de uppdaterade sidan så ändrades beräknad leverans till v. 28...
Då har vi redan åkt på semester och är åter v.32, trist då vi räknat med den nya bilen ner till Rivieran. Men "slipper" å andra sidan 800 mil på nya bilen om man nu skall se nåt positivt med det.

Rapporterade som sagt att statusen verkade skum tidigare och fick återkoppling att de hittat logik-fel i koden. Verkar mer korrekt nu.
av Wibbe1974
ulf_gbg skrev:För mig ändrades statusen igår från "Din bil är byggd" till "Status okänd", vilket får en att höja på ögonbrynen. :???:

Min har också gått over till "Status okänd". 3V till leverans...
av Xerikss0n
Wibbe1974 skrev:
ulf_gbg skrev:För mig ändrades statusen igår från "Din bil är byggd" till "Status okänd", vilket får en att höja på ögonbrynen. :???:

Min har också gått over till "Status okänd". 3V till leverans...
Samma här, status okänd o bil byggd innan! 2v till leverans dock!
av Wachtel
Igår ringde ÅF och sade att bilen kommer till dem i nästa vecka. I Min Volvo gick den idag från under produktion till status okänd. Verkar inte vara mycket att lita på just nu, men kanske får de ordning på systemet så småningom.
av Daniel73
Nu har jag varit och fått installerat Polestaroptimeringen.
200hk och 440nm.

När jag åkte från verkstaden var jag lite besviken då det var i princip ingen skillnad.
Efter någon mil på motorväg hände något och på bara några hundra meter gick den från den vanliga körupplevelsen till markant piggare.

Växellådan växlade väldigt komfortinriktat tidigare men nu känner man växlingarna under gaspådrag men snålkör man är den som tidigare.

Blev väldigt nöjd och rekommenderar optimeringen varmt.
Mer effekt behövs knappast och bilen blev väldigt kul att köra.
Hatten av för Polestar!!!

Bilen är en V70 Classic Sport D4 MY16 (VEA) FWD 8-steg automat
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 116

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]