Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Reflection skrev:Fick min bil igår och har nu monterat solgardinerna.

Solskyddet fyller sin funktion med att skydda ungarna från sol i baksätet.

De ger även bilen den lite snyggare (?) tonade utseendet på drygt en meters håll.

Gardinerna andas kvalitet men passformen och kunde ha varit bättre och clipsen känns undermåliga.

Gardinerna är lätta att montera men bruksanvisningen kunde vara mer detaljrik då jag nu inte är HELT säker på att jag monterat dem rätt.

Gossarna hade önskat att det fanns rullgardinsfunktion på bakre passagerarplats så att de kunde veva ned rutorna och sträcka ut handen eller vad de nu gör där bak.

Känns inte helt säkert att veva ned rutorna under färd.

För mig är gardinerna perfekta då jag ville ha ett flexibelt solskydd til ett överkomligt pris (1.787kr inklusive påskrabatt och stänkskydd runt om XC70).

Kan ordna foton imorgon om intresse finns.

Övrigt: Enormt nöjd med nya bilen trots tveksamheter kring D4-motorn och XC70:s påstådda gungighet.
Vilka clips fick du med om du kollar på bilderna ?
Mina solskydd släppte från clipsen jag fick med solskydden.
Pnjk skrev:
Reflection skrev:Fick min bil igår och har nu monterat solgardinerna.

Solskyddet fyller sin funktion med att skydda ungarna från sol i baksätet.

De ger även bilen den lite snyggare (?) tonade utseendet på drygt en meters håll.

Gardinerna andas kvalitet men passformen och kunde ha varit bättre och clipsen känns undermåliga.

Gardinerna är lätta att montera men bruksanvisningen kunde vara mer detaljrik då jag nu inte är HELT säker på att jag monterat dem rätt.

Gossarna hade önskat att det fanns rullgardinsfunktion på bakre passagerarplats så att de kunde veva ned rutorna och sträcka ut handen eller vad de nu gör där bak.

Känns inte helt säkert att veva ned rutorna under färd.

För mig är gardinerna perfekta då jag ville ha ett flexibelt solskydd til ett överkomligt pris (1.787kr inklusive påskrabatt och stänkskydd runt om XC70).

Kan ordna foton imorgon om intresse finns.

Övrigt: Enormt nöjd med nya bilen trots tveksamheter kring D4-motorn och XC70:s påstådda gungighet.
Vilka clips fick du med om du kollar på bilderna ?
Mina solskydd släppte från clipsen jag fick med solskydden.

Okej samma som jag fick då...
Hoppas dina clips håller fast solskydden bättre än vad mina gjorde.
Clipsen känns tveksamma i material och utformning och problem med hållfastheten är nog tyvärr att bara vänta på. Det känns lite tråkigt att De sparat in på clipsen då gardinerna känns bra.

Jag får testa dina tips när jag får problem, annars är väl en reklamation nära till hands.
Nu har jag monterat nya clipsen och jag tror dessa kommer hålla fast solskyddet mycket bättre än dem andra.
Har dock inte använt dem så länge än så kan inte svara än på om dessa funkar hundra.
Dock så var dem ömtåliga så jag råkade ha sönder 2st.

Clipsen till dörrarna hade jag monterat fel så dessa är flyttade nu så nu sitter dem fast jätte bra.
Är inga problem att åka med rutan nere nu.
Förut lossna dem så fort man titta på dem. Jag måste varit väldigt trött när jag monterade dessa :).

Bilder på clips i bagage rummet både före och efter
Samt bild på clips på dörr med det vänstra clipset felmonterat.

Bild

Bild

Bild
mattish skrev:
Pnjk skrev:
mattish skrev:Fanns det något artnummer på påsen med dom clipsen?
Japp men den ligger i bilen.
Men enligt säljaren så fanns det bara denna modell att beställa på clipsen löst.
Kan återkomma imorn med artikelnummer.

:-)-) (W)
Varsegod :)

Bild
Hej alla solskyddsfantaster :D
Jag har också upplevt att clipsen till bakluckan har lossnat ??:-/
Men det som är konstigt att det finns 2st varianter av denna solskydd bagagerum med olika clips och olika artnr men med
samma version V1.1 .Båda ska fungera på my10.Hur kan man sälja 2st olika modeller en med dåliga clips och en med bra clips :-(O)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16
tolkning av symptom vid start.

V70N -06 Vrider nyckel, bil startar normalt. Varv[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Lounge-paketet som innehåller ventilerad nap[…]

Sista hoppet att forumrävarna här kan hj[…]