Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var köpte du bilen? Du måste uppfylla vissa krav för att du skall få förlängd maskinförsäkring från 10 000 mil till 15 000 mil. Det står i försäkringsvillkoren vad som krävs, exempelvis att man köpt bilen hos en Volvohandlare.
Min turbo läckte olja. Bilen köpt hos auktoriserad Volvo handlare, försäkring hos Volvia. Då är gränsen 15.000 mil...
Bilen hade gått drygt 14.000 och gick på maskinskadeförsäkringen.
SvenB skrev:Var köpte du bilen? Du måste uppfylla vissa krav för att du skall få förlängd maskinförsäkring från 10 000 mil till 15 000 mil. Det står i försäkringsvillkoren vad som krävs, exempelvis att man köpt bilen hos en Volvohandlare.
Ja, har förstått det. Den köptes hos en icke Volvohandlare och jag inser att trots att jag styrt över alla fasta och löpande kostnader (utom drivmedel, inte gammal nog att behöva skatta då det är en Flexi) till Volvia och Bilia, så kan det vara så att en Volvomodell med en del karaktär, yngre än 5 år, med ca 11.000 mil körda och hela tiden servad av Volvoverkstäder i rätt tid, kan rasa och kräva reparationer som i princip kommer att fördubbla priset på den för mig. Man ska inte kasta fräscha pengar efter ruttna... Vi får se vad som händer när jag har eventuella kostnader och vilka insatser som krävs.
Det är nog riktigt, men du ska inte vara "sur" på Volvia utan ställa dina anspråk mot Bilia på grund av att de släppte iväg dig trots att AC-kompressorn var trasig. För det var väl Bilia som du var hos, och det var väl inte du som inte ville ställa bilen kvar.
Jag är inte sur ö.h.t. har bara inte riktigt fått det att sjunka in att en så fin, välservad och i mina ögon relativt ny bil kan ge ägaren sådana konsekvenser, vilka hade ombesörjts via maskinförsäkring om inte... Man har liksom inte mycket för att man så fort man blev ägare konstant vänt sig till Volvos sfär. Det är ju bl.a. för att gardera sig mot sådant här man gör så. "Worst case" scenariot är ännu inte bekräftat, så jag har ännu inte gjort något överilat.
Det känns som vi skulle kunna rada upp ett antal personer som råkat ut för samma sak nu och göra ett nytt försök att få Vi Bilägare / Teknikens Värld att göra ett reportage och ställa frågor till Volvo. Det exploderar alldeles för många Volvofemmor och det är Sveriges vanligaste bil typ
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!