Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sillastryparen
Har idag hämtat vår bil, och hör och häpna! Jag fick dock rattvärme med, fastän jag fick besked på att den inte skulle levereras med sådan...:-) Och för er som ännu inte dreglar - den går som en dröm! :lol:

Vår inbytesbil är redan ute till försäljning för 25 kkr mer än vi fick I inbyte. Hoppas försäljaren får ut det också, då vi är nöjda med affären! 8) :lol: :lol: :lol:
av Verdi
Sillastryparen skrev:Har idag hämtat vår bil, och hör och häpna! Jag fick dock rattvärme med, fastän jag fick besked på att den inte skulle levereras med sådan...:-) Och för er som ännu inte dreglar - den går som en dröm! :lol:

Vår inbytesbil är redan ute till försäljning för 25 kkr mer än vi fick I inbyte. Hoppas försäljaren får ut det också, då vi är nöjda med affären! 8) :lol: :lol: :lol:

25 är i minsta laget. Tror de går back på det. Prutmån, rekonditionering, tid det tar att fotografera, lägga upp annons, svara på intressenter, visa bilen, eventuellt göra ren igen efter provkörning, skriva kontrakt... Minst 500:- timmen vill de väl ha ut. Är 50 timmar totalt. Om det inte prutas också.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Fick 190k för min Xc 70som hade gått 15000 drygt den låg ute för 210 inte mycket prutmån där
Användarvisningsbild
av MartinS
Att pruta på begbil hos märkeshandlare verkar höra till historien...
av Sillastryparen
Erac skrev:Sillastryparen, när beställde du?

Grattis till nya bilen :-)-)
Tackar! :D Vår bil beställdes 2015-10-06.

Återstår nu att läsa bruksanvisningen, då finesserna är många... :shock: Jag tror jag har fått igång det mesta. Det är första bilen på länge där knappar och funktioner faktiskt är logiska! Dock vet jag fortfarande inte hur jag stänger av radion... :???: Och inte heller hur jag I en stillastående bil kan låsa alla dörrarna fastän jag sitter kvar I bilen, t ex om man stoppas av skummisar ute I skogen. Jag har dock hittat hur man staller in om man har t ex hund I bilen när man laser den utifrån. Hoppas bara att folk inte använder denna function på sommaren... :evil:

Rattvärmen är förresten mycket effektiv, nästintill en fingergrill... :shock: :shock: :) :) Och kanske en vanesak, då det var ett tag sedan vi hade en V70, men den är trots dubbdäck ganska trögstyrd. Säkert finns det någon installing för den saken också, för oss som inte är bodybuilders... :lol:
Användarvisningsbild
av drawman
Radion stänger Du av genom att trycka in knappen på volymratten. Låsa bilen kan Du göra genom att trycka på låsknappen som sitter ovanför fönsterhissknapparna. Har Du hastighetsberoende servo så kan Du i menyn ställa motståndet på ratten, annars inte.
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 116

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?