Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kronblom23
Kunde inte vänta längre. Skickade ett mail till säljaren för status. De hade tydligen just fått in bilen!! Han skulle återkomma om någon dag efter att ha pratat med verkstaden, men trodde på leverans slutet v.48, början 49. Hade inga direkta tillval som behöver sättas på vad jag vet så jag vet inte vad som skall ta så lång tid. Kanske däck?
Användarvisningsbild
av joel80
Jo.. det verkar vara bråda tider för Volvo.. troligen trevliga bekymmer. Säljaren visade listan på bilar som skulle levereras ut kommande veckan från Bilbolaget i Gävle.. väääldigt många... och alla ska in och preppas och få på vinterdäck och vissa ska det monteras extrasaker på.. det blir lite kö.
av Erac
Kan ni följa bygget av era bilar på MinVolvo? Själv möts jag bara av texten som säger att jag inte kan följa leveransstatus då orderingången i fabriken är hög.

Beställde en XC70 Summum + VOC 15/10. Preliminär leverans enligt Bilia vecka 51.
av Erac
Tack för snabbt svar. Förstår inte att de hänvisar till hög orderingång. Borde inte detta återspeglas på leveranstiden? Preliminära leveranstiden är 9 veckor för mig, vilket är rätt normalt vi nybeställning.
Användarvisningsbild
av joel80
Ungefär en till två veckor innan kan du få ett exakt datum av din säljare och boka tid för leverans.

Jag tror det har med osäkerheten hos många av Volvos leverantörer där leveranstiderna nu skiftar för mycket för att man ska kunna ge korrekta leveransbesked.
  • 1
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 116

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?