Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
svergie2 skrev:
Wahla11 skrev:Och idag kom den hem till pappa! Äntligen!
Bild
Bild
Bild
Snyggt!
joel80 skrev:Det blir ju vår om sissådär 4-4.5 månader.. ;)

jag kanske ska vara tyst... Om allt står rätt till har min V60 D5 TE kommit till handlaren idag! Och väntar nog också på vinterdäcken! (fast säljaren trodde att det inte var lika stort problem med fälgar till V60 som de till V70 och XC70.)
Va!? Redan? Du beställde ju typ igår hahahah ;)
Nääää.. 15e sept! Så det var faktiskt ett tag sen! :)
av Kronblom23
Hmm. Fick in beställningen på min XC70 5/10. Preliminär leverans är satt till v.48-49. Intalade mig att det inte var realistiskt. Läst kommentarerna här och börjar nu hoppas. Vad tror ni?
av patrick1977
Beställde min v70 1/10 och den är redan tillverkad. Tror att den redan är hos handlaren. Stod iaf ett misstänkt paket där på gården. Dom ska montera drag ,back kamera och göra en lackförsegling. Borde ju bli klart nästa vecka.
av Sillastryparen
Problemet med fälgar tycks vara löst - så leverans är nu på torsdag... Dock funkade det inte att få fram Michelin-dub, så jag fick välja annat märke. Jag fick tre alternativ: Nokian,Continental , Pirelli. Vär däckfirma rekommenderade Continental pga deras nya system för fastsättning av dubbarna, så så fick det bli! Hoppas nu allting annat funkar, och det inte blir snökaos den dagen... 8)
av Nurnoj
Min XC70 står hos handlaren och väntar på mig. Från början skulle jag hämtat ut den i fredags, 13/11. Men det var leveransproblem av elmotorvärmaren, så jag skulle egentligen hämta ut den imorgon, 17/11. Men nu på kvällen ringer säljaren och meddelar att det är fortsatta leveransproblem av elmotorvärmaren och nu visade det sig även att side scuff plate inte hade levererats! Jag ska få besked i morgon. Fortsättning följer. Jag vill ha min bil. Nu. Tack. Men jag tror jag väntar tills dess att den är klar till 100 %.
av Nurnoj
prahna skrev:Nurnoj, var bor du?
Bor i Örebro. Fick besked idag att bilen kommer vara komplett och klar till 100% nästa fredag (27/11). Det är elmotorvärmaren och side scuff plates som orsakar förseningen. Säljaren har varit mycket tillmötesgående och jag har fått låna en bil till dess att jag hämtat ut min.
av mitsu00
Sillastryparen skrev:Problemet med fälgar tycks vara löst - så leverans är nu på torsdag... Dock funkade det inte att få fram Michelin-dub, så jag fick välja annat märke. Jag fick tre alternativ: Nokian,Continental , Pirelli. Vär däckfirma rekommenderade Continental pga deras nya system för fastsättning av dubbarna, så så fick det bli! Hoppas nu allting annat funkar, och det inte blir snökaos den dagen... 8)
Köpte nya Continental dubb 17'' förra året och är nu inne på 2a säsongen. Mkt nöjd och efter avverkade 2kmil sitter alla dubbar kvar. Mkt stabilt och följsamt däck.
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (270.73 KiB) Visad 330 gånger
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 116

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]