Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Daniel73 skrev:
Perra83 skrev:Kul!!
Bilen reggas typ den veckan eller den dag du hämtar bilen.
Den reggas den dagen den byggs men tas i trafik i samband med att man får den levererad.
Du tänkte så :wink: det är helt korrekt.
av Thomas1987
bpn skrev:Beställde i mitten av sept o ska vara färdig byggd denna veckan
Hoppas det samma gäller min bil, väntan börjar bli jobbig :)
av Sillastryparen
prahna skrev:Har nån i närtid fått VIN och regnummer i minvolvo innan leverans?
Vinet ordnade de inte - men regnummer fick jag för en vecka sedan - efter samtal med Volvo support, där han fick leta lite innan han hittade det.

Jag fick besked på att bilen skulle vara tillverkat den här veckan, och regnummer en vecka innan således. Bilen är nu enligt försäljaren levererad till deras firma för leverans till oss I nästa vecka, - MEN... - guess what. Ett problem med vinterhjulen, de har inte kommit och ingen verkar veta när. Anledningen tycks vara att de har svårt att få fram fälgar, och den ska levereras med vinterhjulen på.

Vid förfrågan om fälgarna var de samma som på sommarhjulen och man I så fall kunde skifta blev försäljarens svar att vi får se nästa vecka hur vi gör. Tydligen kommer dubb-däcken på fälg eller inte alls... En annan variant kan ju vara att hos en local däckfirma köpa hjulen med fälg, då de har andra kanaler än Volvo, - kanske.

Problemet med vinterhjul har varit uppe här tidigare, men tråden är så lång så jag hittar inte hur det ev löstes. Kommer någon ihåg...?
Användarvisningsbild
av joel80
Det blir ju vår om sissådär 4-4.5 månader.. ;)

jag kanske ska vara tyst... Om allt står rätt till har min V60 D5 TE kommit till handlaren idag! Och väntar nog också på vinterdäcken! (fast säljaren trodde att det inte var lika stort problem med fälgar till V60 som de till V70 och XC70.)
Användarvisningsbild
av svergie2
Wahla11 skrev:Och idag kom den hem till pappa! Äntligen!
Bild
Bild
Bild
Snyggt!
joel80 skrev:Det blir ju vår om sissådär 4-4.5 månader.. ;)

jag kanske ska vara tyst... Om allt står rätt till har min V60 D5 TE kommit till handlaren idag! Och väntar nog också på vinterdäcken! (fast säljaren trodde att det inte var lika stort problem med fälgar till V60 som de till V70 och XC70.)
Va!? Redan? Du beställde ju typ igår hahahah ;)
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 116

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]