Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Arasul
Japp har en dragkrok som ska monteras, men det blir vid senare tillfälle när trycket lättar i verkstan. Vi kom överens att jag skulle hämta bilen när dom ryckt skyddsplasten. ;)
av samihuutoniemi
Arasul skrev:Japp har en dragkrok som ska monteras, men det blir vid senare tillfälle när trycket lättar i verkstan. Vi kom överens att jag skulle hämta bilen när dom ryckt skyddsplasten. ;)
Skyddsplasten skulle man väl nästan vilja rycka själv ;)
Användarvisningsbild
av bem
Jag vänta också med att låta montera (delbart)drag på min nya (V70) jag hjämta för nån vecka sen - jag drar ändå inget släp på vintern (har båttrailer) och det får bli montage frampå vårkanten innan båten skall läggas i.

/Bo
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja numer, när det inte krävs någon besiktning så kan de ju få montera draget när som helst. Det var värre för något år sedan, då ville man ju ha besiktningen klar innan man hämtade ut bilen
av tutten82
Idag kom mailet: Din Volvo är påväg :D Vill gärna ha den senast Fredag, samtidigt som man får vara realistisk och inse att den ska transporteras till Karlstad, de ska montera drag och solfilma 5 rutor. Hoppas hoppas :)
Användarvisningsbild
av poseidon
Själv har jag nu lyckats få ihop en ensam körning på ca 15 mil. Bilen har gått 50 mil så den är kanske inte så insliten ännu.... Övriga mil har körts av Sambon eller mig med hela familjen vilket blir blir mer av transport.

Iaf, jag uppskattar verkligen den nya interiörbelysningen, rattvärme, mobilappen, keyless, ABL och XC-AWD grejen.

Sen känns Automaten mer passande å mindre slirig än den automat jag hade i 2.5Ft bilen.
av raven76
poseidon skrev:Själv har jag nu lyckats få ihop en ensam körning på ca 15 mil. Bilen har gått 50 mil så den är kanske inte så insliten ännu.... Övriga mil har körts av Sambon eller mig med hela familjen vilket blir blir mer av transport.

Iaf, jag uppskattar verkligen den nya interiörbelysningen, rattvärme, mobilappen, keyless, ABL och XC-AWD grejen.

Sen känns Automaten mer passande å mindre slirig än den automat jag hade i 2.5Ft bilen.
Jag har bara fått ihop 20 mil än så länge, men kan bara hålla med dig. Tyvärr var det lite krångel med VOC i helgen, men tror dom har lite pyssel med att få det att fungera klockrent. T.ex. kan inte jag få fram information från VOC på minvolvo. En kollega som har haft sin bil i två år har dock inga sådana problem. Lite konstigt.
AWD är nog något jag troligtvis är fast med i framtida bilar också. :) Man luras dock lätt att tro att greppet är bättre än det egentligen är. Man har ju ingen bättre bromsverkan än en med drivning på två hjul. Tyvärr verkar man ju få åka på bar/våt asfalt närmsta tiden. Vintern vill inte riktigt komma igång.

Barnen är lyriska över den nya bilen. Jag höll det hemligt för dem att jag beställt ny bil, så det var glada miner i fredags då jag hämtat ut den! :) Äldsta barnet tycker att värme i baksätet är en höjdare. De andra åker bilbarnstol än så länge, så dom bryr sig inte om det än.

Bo undrade om rattvärmen tidigare i tråden. Jag kan väl säga som så att den är jätteskön när man varit ute och är lite kall om händerna. Jag fryser väldigt lätt om fingrarna (förmodligen efter att ha förfrusit dem otaliga gånger när jag åkt skidor när jag var yngre). Men då man fått igång värmen ordentligt i kupén och fingrarna fått tillbaka lite livstecken så brukar jag slå av den. Men ångrar inte för en sekund att jag valde den framför de uppvärmda spolarmunstyckena. Såg i en annan tråd att du (Bo) tagit reda på vad det kostar att eftermontera. Det var ganska (Väldigt till och med) dyrt! Drygt 10k kr!
av raven76
tutten82 skrev:Idag kom mailet: Din Volvo är påväg :D Vill gärna ha den senast Fredag, samtidigt som man får vara realistisk och inse att den ska transporteras till Karlstad, de ska montera drag och solfilma 5 rutor. Hoppas hoppas :)
Du får ringa och stressa på dom lite. :) Hoppas du får den innan helgen! :D
Användarvisningsbild
av poseidon
raven76 skrev:
poseidon skrev:Själv har jag nu lyckats få ihop en ensam körning på ca 15 mil. Bilen har gått 50 mil så den är kanske inte så insliten ännu.... Övriga mil har körts av Sambon eller mig med hela familjen vilket blir blir mer av transport.

Tyvärr var det lite krångel med VOC i helgen, men tror dom har lite pyssel med att få det att fungera klockrent. T.ex. kan inte jag få fram information från VOC på minvolvo. En kollega som har haft sin bil i två år har dock inga sådana problem. Lite konstigt.
VoC på webben funkar inte med nya bilar enligt supporten. Kanske i vår.
Användarvisningsbild
av bem
poseidon skrev:
VoC på webben funkar inte med nya bilar enligt supporten. Kanske i vår.
Jag blev nyfiken och kikade i "MIN VOLVO" och under rubriken "Mitt enkla bilägande" finns "Volvo On Call", där står det:

Just nu kan du inte aktivera Volvo On Call i Min Volvo. Vi ber om överseende och jobbar på att åtgärda detta så fort som möjligt.
Under tiden kan du använda mobilappen för Volvo On Call som du hittar i App Store (iPhone), Google Play (Android) och Windows Phone Store (Windows Phone).

Har haft min nya V70 i lite över 2 veckor.
Vad är det tänkt man kan göra där på den sidan?
Samma saker som i appen fast på webben på den sidan?

/Bo
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11