Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
MartinS skrev:
Ursäkta min otydlighet. Att stoppa ner spolarmunstyckena under/bakom huven, i DET "diket" samlas ju vansinnigt mycket snö på dessa bilar, vilket torde hämma funktionen, även om de är uppvärmda. Man får ju nästan gräva med trädgårdsspade där för att få bort all snö efter ett litet snöfall.

/Martin
Är det strålar så skär dom igenom snön så länge det inte är is..
Värme i rutan och ratten är skitbra. Trådarna i rutan måste man lära sig att inte fokusera på.. Dom är så bäst vid invändig imma :)
Användarvisningsbild
av 2013xc70
Hadde varme i frontruta på mondeo 08, er det eneste jeg savner på min 2013 xc 70.
av dst02
Funkar inte rattvärme när de e snö i dikena? Eller va de paddlarna på ratten eller de dolda spolmunstyckena som inte funkar när de e snö i dikena?[/quote]

Ursäkta min otydlighet. Att stoppa ner spolarmunstyckena under/bakom huven, i DET "diket" samlas ju vansinnigt mycket snö på dessa bilar, vilket torde hämma funktionen, även om de är uppvärmda. Man får ju nästan gräva med trädgårdsspade där för att få bort all snö efter ett litet snöfall.

/Martin[/quote]

Haha nu fattar jag
Användarvisningsbild
av crumpets
Coolt, växlingspaddlar! Lär sitta som en smäck på de motorstarkare alternativen 8)
Användarvisningsbild
av philipsguy
Enligt officiellt mail från Volvo som länkar till pressrelasen ovan kommer själva touchfunktionerna bara till S/V/Xc60
"I S60, V60 och XC60 blir den nya 7-tumsskärmen till en infraröd pekskärm som till och med kan användas med handskar. "

Edit: på denna sida skriver de att det kommer även till de andra modellerna http://www.volvocars.com/se/top/about/n ... itemid=389
Användarvisningsbild
av MartinS
crumpets skrev:Coolt, växlingspaddlar! Lär sitta som en smäck på de motorstarkare alternativen 8)
Njae skulle jag vilja säga, en manuell låda hade ju inte varit fel att kunna erbjuda tycker jag.

/Martin
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 27

Lyfter en gammal tråd då det nu eventu[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]