Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kostade inget och fick bilen tvättad på samma gång.

Tyckte det var bättre och vänta och få det ordentligt gjort än att få en ny behandling av en sommarjobbare under semesterperioden.
Kul att det löste sig för dig
Hoppas att detta håller i sig även efter du tvätta bilen ett antal ggr
Av någon oförklarlig anledning så blir alltid bilen smutsigare när den är nytvättad än ner man kör om kring med den små skitig

Om du kan och vill informera vad som händer med din "plast" allt efter som tiden går hade vart bra

Om dom lyckas att hålla den så fräch så är dom riktigt duktiga

//Gooose
kave skrev:VolvoB20: Jag har pga påkörning av taxi fått bytt bakre kofångaren mot en ny. Den är inte på något vis svartare än övrig plast på bilen efter styvt tre år. Jag har aldrig bilen i garage. Fördelen med den svarta plasten tycker jag är att det inte gör lika mycket om den skulle bli repig En lackad yta som får rejäla repor börjar ju snart rosta.
Jo, fast det är ju inte riktigt fallet med stötfångare, de är sällan i plåt:) Däremot blir de klart fula med repor.../PH
gooose skrev:Om du kan och vill informera vad som händer med din "plast" allt efter som tiden går hade vart bra
//Gooose
Japp, det ska jag göra, jag är lika nyfiken på om plasten blev svart och fin under all vinylglans man har strykt på när man körde rengörningen nu, eller om den ser lika dassig ut där under ??:-/
VolvoB20 skrev:
gooose skrev:Om du kan och vill informera vad som händer med din "plast" allt efter som tiden går hade vart bra
//Gooose
Japp, det ska jag göra, jag är lika nyfiken på om plasten blev svart och fin under all vinylglans man har strykt på när man körde rengörningen nu, eller om den ser lika dassig ut där under ??:-/
Du får testa en Shell borsttvätt med mycket avfettning och se vad som händer:)
gooose skrev::-O) Du får testa en Shell borsttvätt med mycket avfettning och se vad som händer:)

Sådant får du inte skriva, endast tänka tanken mycket försiktigt :-DD

//Goose
Jag inser i efterhand att man kan råka illa ut med den typen av skämt... bara du som tyckte det var kul:(/PH
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]