Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Bra sagt Steff!
Fast rätt många Volvohandlare tycker att Passat är inget man vill bli jämfört med..
Det är väl som i alla sammanhang, Fjärde storstadsregionen (heter den så?) jämför sig med Stockholm och Göteborg, Jönköping skriver på sin hemsida att inom 173 km når man 37,1 % av landets befolkning etc.
Alla jämför "uppåt"
Har aldrig hört en Audi-ägare svara så här:
"Ah, du har den nya 1,8TFSI-motorn som är så bra?"
"Ja, samma som i Skoda!!"
PH
Användarvisningsbild
av apersson850
Det skiljer ju mellan marknaderna också. Här hemma betraktas Volvo i mycket högre utsträckning som "var mans bil", medan den i många andra länder anses vara i samma klass, och därför också prissätts så, som exempelvis Lexus, Mercedes, Audi och liknande.
av perhall
Det går ju också i vågor hur bra olika modeller är. Jag tycker t ex att en e60 inte är en nämnvärt bättre bil än en S80, dessutom är de mycket lika till upplägg, komfort, utrymme etc. Jag jämför 525iA och S80 3,2 - har haft båda. Däremot har jag svårt att tro att Volvo (och flera andra som vill) ska komma ikapp nya 5-serien på ett tag. Den är grym! /PH
Användarvisningsbild
av kave
perhall: Jodo, men ska vi snacka tester, vilket jag inte bryr mig om ett smack, så är 5 serien "sämst" i tyskpremiumsegmentet för närvarande :)
av NiKeMaN
kave skrev:perhall: Jodo, men ska vi snacka tester, vilket jag inte bryr mig om ett smack, så är 5 serien "sämst" i tyskpremiumsegmentet för närvarande :)
Enligt vem?
För enligt testet inlänkat ovan i TV så vann ju 5an framför både stjärnan och svensken.

Och här är ett annat test där Femman utklassar sin konkurenter: http://www.teknikensvarld.se/files/1019 ... rcedes.pdf

Och bara för att det är kul så länkar jag in ett test från tidningen Auto Motor & Sport där Femman får kommentaren "sju-serielyx för under 400 000": http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 101501.pdf
av Mwi
Undra om Bitez har fått beslutsunderlag om han skall byta D5 till en T6:a ännu någon som vet?
av 2444ever
Mwi skrev:Undra om Bitez har fått beslutsunderlag om han skall byta D5 till en T6:a ännu någon som vet?
:)

Sent from my mobil
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]