Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Det som talar extremt mycket för s/s är EU-mixen. Den har ju nästan samma som den lättare och mindre S60 T3 s/s.
Ska kolla min leveransspec/PH
av Soulman
Märkligt att denna frågan är obesvarad fortfarande. Nu borde dagtempen i alla fall vara godtagbar och den som har en T4 borde väl ha en instruktionsbok där det står om s/s finns och i så fall i vilken temperatur den är aktiv.

Finns inte s/s i bilen men i broschyrerna/instruktionsboken som en funktion så stämmer väl inte förbrukningssiffrorna heller och jag har fått en bil som inte är enligt det utförande den är specad. Det är en diskussion jag gärna skulle ta med min handlare. Avgörande? Nej. Gillar jag att rätta till fel? Ja. Vill jag bli kompenserad? Absolut!
av Soulman
perhall skrev:Det som talar extremt mycket för s/s är EU-mixen. Den har ju nästan samma som den lättare och mindre S60 T3 s/s.
Ska kolla min leveransspec/PH
Ja. Om det inte är så att dessa data är copy paste från S60 T4 specen för att V70 delar samma motor och därför faktafel precis som för en del andra uppgifter.
av t4rdesign
Jag har lekt tulltjänsteman på min bil idag och letat efter det extra batteriet som skall finnas om man har S/S.
Hittade inget... Kolla i instruktionsboken enda med start & stopp jag hitta i den va knappen man startar/stänger av bilen med!

Passa sedan på att städa rent volvocars.com och det jag hitta va:
V70 med s/s är Drive (115 hk) diesel.
V60 med s/s är T3 (150) V60 T4 (180) Drive (115 hk)
S60 med s/s är T3 (150) S60 T4 (180) Drive (115 hk)
V50 med s/s är DRIVe (115 hk)
S40 med s/s är DRIVe (115 hk)
C30 med s/s är DRIVe (115 hk)
av perhall
"Och i T4-motorn med växellåda bidrar Volvos start-/stopp-teknik till att sänka CO2-utsläppen ytterligare, särskilt i stadskörning"... så står det i broschyren från nov 2010. Kan inte tro att det då inte finns..../PH
av t4rdesign
Hur som helst så verkar ju jag vara den enda på detta forum som har och åker en-
V70 T4 R-Design och jag har iaf inte start/stopp och inte nån annan heller , inte än sålänge iaf :???:
Senast redigerad av 1 t4rdesign, redigerad totalt 0 gånger.
av perhall
Det här måste ju innebära att EU-mixen inte heller stämmer...? Kan man få 10 000 av Volvo då, det verkar ju inte orimligt eller vad säger ni?/PH
av t4rdesign
perhall skrev:Det här måste ju innebära att EU-mixen inte heller stämmer...? Kan man få 10 000 av Volvo då, det verkar ju inte orimligt eller vad säger ni?/PH
Jag ska spara på mig lite mer material där det framgår att V70 T4 har S/S (men i verkligheten inte), sen ska jag ner till min handlare och göra en rövare, ska bara låta det bli lite varmare ute och säga att min s/s inte verkar fungera och säga att detta med s/s var ju vårens höjdpunkt på nya bilen!
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]