Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
Snacksalig skrev: Vad fick du ge, och vad hade du för utrustning?
Det är min bil denna tråd startade med, titta i mina tidigare inlägg för info.
Camel skrev:
Snacksalig skrev: Vad fick du ge, och vad hade du för utrustning?
Det är min bil denna tråd startade med, titta i mina tidigare inlägg för info.
Sorry - såg nogrann var jag med att kika på vem det var jag konverserade med.
Då får man säga att du fick ett väldans bra pris du med, t.o.m. bättre än mig...
R-design-konfigurationen gör bara bilen rättvisa och tar bort en del av svampigheten. Den korta tid jag hann köra med 18-tummarna, tyckte jag inte alls att bilen var stötig eller spårade särskilt mycket.

No worries, mate.
betterlead skrev:R-design-konfigurationen gör bara bilen rättvisa och tar bort en del av svampigheten. Den korta tid jag hann köra med 18-tummarna, tyckte jag inte alls att bilen var stötig eller spårade särskilt mycket.

No worries, mate.
Tack, det känns betryggande att höra.
Jag har ju trots allt kört en sportsänkt S60 med 17" fälgar i tre år, och ofta på dåliga vägar, utan att få bestående men - så R-Desgin kanske inte är så fel, ändå. Jag har upplevt en kollegas V70II M10 som mjukare i originalsättning än den andra kollegans std-S60 MY08.
Användarvisningsbild
av FWH
Jag var också orolig över hur en R-design skulle vara innan jag provade.

Enligt mig är det snarare så att standard är för svampigt och R-design är lagom.
Men det är ju en smak sak.
Användarvisningsbild
av Camel
Nu är bilen kommit till handlaren. Det tar ca 2 veckor innan leverans kan ske, har gått snabbare än jag trodde. Ska bli roligt att få köra den. :D Den är t.o.m. utrustad med rattmuff! :D :D

Bild

Bild

Bild
av perhall
Snacksalig skrev:
betterlead skrev:R-design-konfigurationen gör bara bilen rättvisa och tar bort en del av svampigheten. Den korta tid jag hann köra med 18-tummarna, tyckte jag inte alls att bilen var stötig eller spårade särskilt mycket.

No worries, mate.
Jag har ju trots allt kört en sportsänkt S60 med 17" fälgar i tre år, och ofta på dåliga vägar, utan att få bestående men - så R-Desgin kanske inte är så fel, ändå. Jag har upplevt en kollegas V70II M10 som mjukare i originalsättning än den andra kollegans std-S60 MY08.
Det stämmer helt klart - S60:n är hårdare som standard... blev också förvånad över hur svampig min bil var när jag hämtade den (MY08, alltså)./PH
perhall skrev:
Snacksalig skrev:

No worries, mate.
Det stämmer helt klart - S60:n är hårdare som standard... blev också förvånad över hur svampig min bil var när jag hämtade den (MY08, alltså)./PH
Tackar för uppmuntran.
Det är just fjädringen som varit mitt stora huvudbry, sedan jag beställde bilen. Varje sommar blir det en hel del grusväg, och även vägarna här hemma i bromma ser ju ut som månens baksida, såhär efter vintern.
Jag tar tacksamt emot alla kommentarer kring just "hur stötig" eller "hur bekväm" bilen är, för att kunna försöka övertyga mig själv om att jag gjort rätt val, och inte gå under av ångest... :wink:

Camel: Grattis, nu är det inte långt kvar! Och tack för titten på din bil - jag har beställt samma färg, så det var trevligt att få se lite bilder i "dagsljus"...
Användarvisningsbild
av Camel
Snacksalig skrev: Tackar för uppmuntran.
Det är just fjädringen som varit mitt stora huvudbry, sedan jag beställde bilen. Varje sommar blir det en hel del grusväg, och även vägarna här hemma i bromma ser ju ut som månens baksida, såhär efter vintern.
Jag tar tacksamt emot alla kommentarer kring just "hur stötig" eller "hur bekväm" bilen är, för att kunna försöka övertyga mig själv om att jag gjort rätt val, och inte gå under av ångest... :wink:

Camel: Grattis, nu är det inte långt kvar! Och tack för titten på din bil - jag har beställt samma färg, så det var trevligt att få se lite bilder i "dagsljus"...
Jag tycker också fjädringen på de V70II R-design jag provade var lagom, absolut inte för stötig eller obekväm. :D
Vår andrabil, en Focus upplever jag som ännu fastare i fjädringen. Då är det ändå en vanlig version. Före den hade vi en Focus av tidigare generationen, den var ännu fastare samt hade mycket kvick styrrespons.
Ingen av Focusarna är direkt stötiga trots fast fjädring, men komforten i övrigt kan inte alls jämföras med V70 beroende på ljudnivå, motor, stolar etc.
Jag lade märke till att styrresponsen i V70II T4 var något kvickare än 2,5 FT, kanske motorernas viktskillnad påverkar?
Min nuvarande V70N är i mukaste laget, rentav gungig. :|

:-)-) Snacksalig: tack, du kanske också får din bil lite tidigare än förväntat?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]