Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Hoppas du får igen pengarna och lite till!
Själv tycker jag att 3,2 är underskattad och 2,5T överskattad. Det var ju en enkel sak när bilen var ny, särskilt om man vill ha manuell låda som jag, men som begagnad borde 3,2 vara mer uppskattad än den är. Den är ju varken dyrare att tanka eller underhålla än en 2,5T.
Sen är nog din en av få privatbeställda. De flesta 3,2 som finns är VPS-specade demobilar med Momentum, 18" och ACC.
PH
av Lövet
Den är definitivt inte törstigare än 2.5T (jag har ju ägt båda) men jag är rädd att Svensson är övertygad om att bilen drar 1.5 liter milen bara för att det är "stora sexan". Just nu ligger jag på 1.15 lit/mil och då har jag en ganska dålig körprofil i det att jag antingen kör i stadstrafik eller på motorväg.
av perhall
andreas_lofgren skrev:Den är definitivt inte törstigare än 2.5T (jag har ju ägt båda) men jag är rädd att Svensson är övertygad om att bilen drar 1.5 liter milen bara för att det är "stora sexan". Just nu ligger jag på 1.15 lit/mil och då har jag en ganska dålig körprofil i det att jag antingen kör i stadstrafik eller på motorväg.
Jag ligger där om jag kör lugnt (0,9 i 120 på motorväg, 1,3 i stan ca - som bekant rätt svårt att definiera men lite blandat turer till Barkarby, KUngens kurva, drottninggatan..). Hade jag haft automat hade det varit kanske 1dl ytterligare/mil...
av Steff 99
andreas_lofgren skrev:
VolvoB20 skrev:
andreas_lofgren skrev:Den går inte in i garaget. Kanske något man borde kollat först...
På vilket sätt? Jag har litet garage men det funkar om man backar in bilens i stället för att köra in den
Jo visst, den går in rent fysiskt (om man fäller in backspeglarna) men jag kan knappt röra mig runt bilen när den står där inne. Jag är inne på att istället skaffa något i V60, 3-serie, A4-storlek istället.
A4 storlek !? du får nära nog lika stor bil .
Det skiljer 3 cm på bredden och 10 cm på längden när det gäller yttermått på en V70 och en A4 Avant...så du får nog gå ned till A3 om du skall märka skillnaden
av Lövet
Om nya A3 ser ut så här så inte mig emot :wink:

Bild
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andreas_lofgren skrev:Om nya A3 ser ut så här så inte mig emot :wink: :
Avslöjad .... Så det är inte storleken som är problemet igentligen alltså, du har bara tröttnat på Volvoskåp och använder det som svepskäl för du vill åka nytt tyskt igen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
av perhall
Det måste ju snart bli ett vanligt problem. Bilar blir 3-9 cm bredare för varje generation och garage från 70- och 80-talen är ofta grymt smala. Nya 9-5 är ju mer än 5 meter lång... snart får Muller tillbaka en massa såna pga att de inte går in i garage.../PH
Användarvisningsbild
av StringerBell
perhall skrev:Det måste ju snart bli ett vanligt problem. Bilar blir 3-9 cm bredare för varje generation och garage från 70- och 80-talen är ofta grymt smala. Nya 9-5 är ju mer än 5 meter lång... snart får Muller tillbaka en massa såna pga att de inte går in i garage.../PH
Ännu värre med garage från 50- och 60-talen.
av Lövet
Här ska den klämmas in. Tight redan med en pyttebil...

Bild
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Vad tror ni detta kan vara? https://youtube.com/sh[…]

Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]