Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

LanFan skrev:[Såg vackert ut när den laddar över 1,5 bar. :lol:
\\LF
I taktorpulling laddar man ofta 18 bar :-O) så där finns det kvar att göra på D5an :mrgreen:
Racetwin2 skrev:Det sitter långt ner. Nästan vid handtaget till motorhuven. Du ställa dig på knä utanför förardörren på ser du det. Det är inte täckt av en lucka. Skriv gärna hur det gick.

Vad jag har förstått skall volvo ha SIS-Standard på protokollet om du ev behöver ange det. Lycka till!
Igår hann jag inte men idag är den installerad och allting funkar perfekt. Skall bara sätta mig in mer i appen REV som jag köpte till min Iphone 4. Det måste ju tex gå att ändra till Km/h istället för mph :)

I det stora hela så är jag mycket nöjd.
:???:
Hmmm... Undrar om appen "REV" inte stöder Bluetooth...
Min ELM327 går ju inte på wifi... och REV hittar den inte när jag försöker koppla in allt i bilen..
Någon som vet en app till iPhone som stöder Bluetooth och min ELM327? ?:-/

Angående km/h så har jag också försökt byta i REV-appen utan att lyckas.. Tror inte det går..
NordmanV8 skrev::???:
Angående km/h så har jag också försökt byta i REV-appen utan att lyckas.. Tror inte det går..
Har kollat på detta också nu och det går som sagt inte att få km/h i REV. Synd att jag inte kollade upp detta innan jag köte.
Ja ja. Det finns ju en gratis-app som heter Fuzzy Car där det går att välja "metric system". Skall testa den någon dag också.
www.androidful.com skrev:myMechanic App

The upcoming Garmin myMechanic App is designed for auto aficionados who can now know their car’s specific performance metrics including horsepower, torque, G-force, and more.

Available for download from the Android Marketplace beginning in February 2011, myMechanic’s information is available when paired via Bluetooth with Garmin’s ecoRoute HD module.
Det verkar som att man kommer att kunna köra Ecoroute HD till andra enheter än Garmins egna. Det stod även att en iPhone-version var på G.

//LF
LanFan skrev:
www.androidful.com skrev:myMechanic App

The upcoming Garmin myMechanic App is designed for auto aficionados who can now know their car’s specific performance metrics including horsepower, torque, G-force, and more.

Available for download from the Android Marketplace beginning in February 2011, myMechanic’s information is available when paired via Bluetooth with Garmin’s ecoRoute HD module.
Det verkar som att man kommer att kunna köra Ecoroute HD till andra enheter än Garmins egna. Det stod även att en iPhone-version var på G.

//LF

Jäklar vad grymt! Då byter jag telefon :) Frun har en X10 Mini så får "låna" den ett tag isf, he, he :)
Fasen vad grymt! Jag laddade precis ner gratisappen "Torque" till min frus SE X10Mini och insåg att appen hade HUD (Head up display). Var bara tvungen att gå ut och testa och det fungerade verkligen. Tog ett foto men det syns faktiskt bättre i verkligheten än på fotot. Man måste bara vinkla telefonen rätt. När man aktiverar HUD så spegelvänder den displayen. Coolt :D

Bild

p.s. det ser ut som appen stöder både Blåtand och Wi-fi.
Tartryffel skrev:Väcker tråden lite. Verkar som att min Kiwi Wifi - efter en tur via Irland och Schweiz (!) - nu äntligen ligger på Posten här hemma. Nu har jag tappat bort mig, vilken app bör jag använda till den?
Har du I-phone så är REV en bra app men den klarar bara mph och inte km/h etc. Finns säkert flera andra.

Har du Android så är Torque en bra app som klarar både blåtand och Wi-Fi. Ladda ner gratisappen först och testa. torque klarar även head-up Display HUD genom att spegelvända displayen. Coolt på kvällen:)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16

Löste sig detta för TS genom att byta br[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Om du tagit ur pinnarna när du byter dä[…]

Om det ska va en v40 och 100mil i veckan så […]

The discs don't look too bad. Check that they are […]