Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas_lofgren skrev:
bilgalen skrev:Men vad nu då. Enligt Volvos Bygg din bil så är nu också V70 D5 Awd borta? Är det en bug på hemsidan eller är den borta på riktigt?
Sedan D5 fick 205hk säljs bara V70 AWD med automat. Vill du ha manuell måste man välja XC70. Fråga "VolvoB20" på det här forumet hur smart han tycker det är...
Tycker det är väldigt många konstiga beslut och åtstramningar på kombinationer av motorer/växellådor/Awd hos Volvo just nu. För att inte tala om "missen" med miljömotorerna. Har de bytt ut de traditionella kaffeautomaterna mot några konstiga svampar som man röker hos Volvo? Eller hur har alla dessa konstiga beslut sin grund?
~Kalle~ skrev:Någon som sitter på ny information om motorerna? Vad kommer hända med AFV Bi-fuel?

/Kalle
Enligt en amerikansk ÅF kommer en ny T5 motor - i ordets rätta bemärkelse. 250hk och 360nm(400 med overboost). Huruvida den bara ska säljas i nordamerika vet jag inte, åtminstone i Europa kör ju Volvo med 4cyl
"T5".
sergel skrev:Enligt DN idag så kommer Volvo att uppdatera 2,0F och 2,5FT så de uppfyller Euro 5. 2,0F börjar tillverkas igen v 46 och 2,5FT vid årskiftet.
Ne men oj.. är det inte detta jag sagt hela tiden sen.... 3-4 sidor tillbaka ? ;-//
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l[…]

Huven indikerar öppen

Sitter i vänster huvlås, vill jag minna[…]

Hej! Jag har sökt på nätet i timm[…]

Ok, då antar jag att det bara är att pl[…]