Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
Ganska intressant, vad är det som bestämmer turordningen för tillverkning och leverans från Torslanda? Beställningsdatum verkar inte spela all roll. Är det färg, extrautrustning eller godtycke helt enkelt?

Visst finns det folk här på jagrullar-forumet som vet ungefär hur det går till. :???:
Det måste ju finnas nå'n jämrans ordning på ordrarna - ett system.

Jag vill inte klaga, utan är bara nyfiken... :roll: och jäkligt otålig. Så klart.
av anderc
Kanske beroende påbjud mkt extrautr som man plockat på? ;-)
av lobbysleeper
vill man åka fin(bil) får man lida pin.. därför min dröjer alltså ;)
Användarvisningsbild
av hollan
min bil blev en från stocken bilia hade handlat på sej 100 v70 så dom tog bara en i högen som var ändringsbar efter mina önskemål sen hade jag klurat på vad jag skulle ha innan så jag har inte ändrat nått efter beställningen så jag kan tänka mej att det var därför jag fick min 6v för snabbt
av anderc
lobbysleeper skrev:vill man åka fin(bil) får man lida pin.. därför min dröjer alltså ;)
Samma som för mig alltså ;-(
V50 kommer min beställde i slutet av aug. Verkar ganska konstigt i vilken ordning de bygger bilarna.
av lobbysleeper
hollan skrev:min bil blev en från stocken bilia hade handlat på sej 100 v70 så dom tog bara en i högen som var ändringsbar efter mina önskemål sen hade jag klurat på vad jag skulle ha innan så jag har inte ändrat nått efter beställningen så jag kan tänka mej att det var därför jag fick min 6v för snabbt
Njae, BraBil jag köpte hos hade också redan köpt på sig ett 30-tal bilar. Säljaren sa då (9e sept) att bilarna var ändringsbara i 3-4 veckor till.
Men min har nu gått att ändra i 8 veckor och ännu inte gått i produktion... Så jag vete tusan hur bilarna tillverkas, eller så har man bara otur som vanligt.

Säljaren skulle ringa ner och elda på dem lite, men det lär ju inte hjälpa.
Användarvisningsbild
av palmqvist
lobbysleeper skrev:Säljaren skulle ringa ner och elda på dem lite, men det lär ju inte hjälpa.
Tyvär tror jag inte kan påverka det minsta
av lobbysleeper
palmqvist skrev:
lobbysleeper skrev:Säljaren skulle ringa ner och elda på dem lite, men det lär ju inte hjälpa.
Haha, nej givetvis, möjligen kräver jag snart att han åker ner och protesterar utanför fabriken...
av Steff 99
lobbysleeper skrev:
palmqvist skrev:
Haha, nej givetvis, möjligen kräver jag snart att han åker ner och protesterar utanför fabriken...
Ni är lyckliga ändå, min planerade leverans ligger i Mars 2011!!
av crusell
Jag beställde 6 september, fick prel. leveransdatum V43-44. Efter någon vecka fick jag nytt leveransdatum, V49-50. Men idag ringde säljaren och sa att bilen är byggd och står på depån i Göteborg, får den nästa lördag :-) Wohooo!

V70 2.5FT R-Design
Passion Red
Cratus 18"
Driver Support
Herrgårdsvagnpaket 2
Elmanöverad stol
High Performance stereon
Hundgaller etc.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9