Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kirre123
Idag ringde dom från min lokala Volvo återförsäljare och sa att bilen är klar för leverans.
Med tanke på att jag fyller år idag så var det helt klart den bästa presenten jag kunde få.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
av Tobbev
Peanuts skrev:Jag har kört V50 1.8f en del samt V70 2.0f. Jag måste säga att DRIVe känns mycket piggare än båda de bilarna, särskilt med tanke på den stora vikten kontra den relativt låga effekten i den lilla oljebrännaren. Jag har ju även BSR i min DRIVe vilket ger runt 140hk, och det är fullt tillräckligt för mina behov.

Som har nämnts tidigare angående 1.6D (och även D3) är att den kan vara trött på låga varv men det är en vanesak.
Min kollega bytte nyss från en V70 2.0F till en V70 DRIVe, och hon håller med dig. DRIVe känns mycket piggare enligt henne.
av Xavante
Tack för era kommentarer! Ungefär så som jag också upplevt det. Ska bli kul att "testa" igen.

Och grattis x2 till Kirre! :)
Användarvisningsbild
av Kirre123
Idag var jag och hämtade min ögonsten, hon är så vacker :D
Har ej hunnit köra så många mil men det kommer men än så länge så känns det helt underbart.
Lovar att lämna en rapport när jag har kört lite mil.
av zredna
Hej,

Är ny på forumet, eller snarare ny aktiv medlem. Vill börja med att tacka samtliga för era bra diskussioner.

Jag införskaffade mig min första volvo i juli i somras. En V70 DRIVe som hunnit rulla ca 500 mil sedan dess, och jag är verkligen helnöjd. Främst gillar jag komforten i volvo, har tidigare kört tyskt eller Saab och det är verkligen en stor skillnad.

Bästa hälsningar,
Zreddan
av ZizzoZ
Jag är inne på att köpa en DRIVe, eller rättare sagt jag SKALL köpa en :) Väntar på besked angående ett jobb jag sökt (Klättra lite inom företaget förhoppningsvis)

Iaf har kollat runt massor nu och 249 tkr är vad dom kostar på bilia för tillfället. sen så har dom ju kampanj på business pkt vilket ger metallic lack och high perf. system till lägre kostnad än om du bara tar tex summum :) Rätt bra tycker jag.
Användarvisningsbild
av Kirre123
ZizzoZ skrev:Jag är inne på att köpa en DRIVe, eller rättare sagt jag SKALL köpa en :) Väntar på besked angående ett jobb jag sökt (Klättra lite inom företaget förhoppningsvis)

Iaf har kollat runt massor nu och 249 tkr är vad dom kostar på bilia för tillfället. sen så har dom ju kampanj på business pkt vilket ger metallic lack och high perf. system till lägre kostnad än om du bara tar tex summum :) Rätt bra tycker jag.

Men du får ganska mycket annat med summum som du inte får annars!
Själv valde jag business active (momentum) och är mycket nöjd med det valet.
Det som jag kanske ångrar att jag inte valde till är avbländande backspegel med det får jag väl överleva :D
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
V90 läggs ner.

Ja 220d är ju knappast en raket, däremo[…]

Oljud motorrummet

Startmotorn? Den ger ett metalliskt skrap/gnissell[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]