Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bamse skrev:På något vis såg jag vissa likheter mellan små flickor som leker med Barbiedockor och denna tråd....
Fast här är kostar förstås princessklänningen (Summumhummumomentum Business Plusplus extra allt) några kronor mer.

Små barn - Små utgifter
Stora barn - JÄTTESTORA utgifter :D :D :D
Det är ju detta som skiljer barn från vuxna, priset på leksakerna.
Crumar skrev:Fick offerten på V70 II D3.
Business Active, V-däck Nokian, Fastdrag, nyckelavst. kr-kudde, tidur. 308´890kr efter avdragen rabatt.
Helt ok pris ändå tycker jag, leverans i slutet av Juni. Nu ska jag bara fila på detaljerna...

Kan du berätta var du fick detta pris? Verkar vara ett riktigt kanonerbjudande.
Crumar skrev:Det är ett bra pris men taskigt att presentera så här kanske.
Det är självklart med företagets framförhandlade rabatter, tyvärr...
Jag håller med. Jag har reagerat på detta i många trådar. Ofta när någon skriver om att han/hon förhandlat sig till ett bra pris kommer frågan vilken bilfirma som skall leverera bilen. Så fort priset understiger listpriset så är det en sak mellan kunden och bilfirman. Ofta är det dessutom ett ramavtal i bakgrunden och helt betydelselöst för någon annan.
KKR skrev:
Jag håller med. Jag har reagerat på detta i många trådar. Ofta när någon skriver om att han/hon förhandlat sig till ett bra pris kommer frågan vilken bilfirma som skall leverera bilen. Så fort priset understiger listpriset så är det en sak mellan kunden och bilfirman. Ofta är det dessutom ett ramavtal i bakgrunden och helt betydelselöst för någon annan.
Men varför då nämna priset från början ?? :( Tänk istället om alla vore helt öppna med de "verkliga" priserna, då hade vi fått samma konkurrens inom bilhandeln som ex v inom hemelektronikhandeln.
Har du sagt A måste du säga IK också !
Kom igen berätta ! :-O)
Kan ju nämna att man fram tills att de stängde för MY2010 fick V70 AWD Summum för 335. ;) Nätt rabatt på nästan 17% Korkad som jag är så valde jag XC ändå. Och detta var en kampanj från Volvo för att matcha VWs erbjudande på Passat. Dvs inga särskild personlig rabatt.
Senast redigerad av 1 Enzo, redigerad totalt 0 gånger.
Ja, ja, kanske var det fel att diskutera priset från början... vad vet jag.
Tycker ändå det ibland kan vara intressant att se vad bilarna går att pressas till i försäljningspris, oavsett avtalen eller inte. Det visar ju att det finns marginaler som går att krypa på! Det är ju samma för ett privat köp egentligen...
nilsotto skrev:
Men varför då nämna priset från början ?? :( Tänk istället om alla vore helt öppna med de "verkliga" priserna, då hade vi fått samma konkurrens inom bilhandeln som ex v inom hemelektronikhandeln.

Ett exempel: Om Taxi Stockholm förhandlar fram ett ramavtalspris på 100 st svarta V 70 2,5FT eller Biogas åt sina medlemmar, och får ett bra pris. Har du någon nytta av det?
KKR skrev:
Jag förstår inte alls hur du tänker? :???:

Om bilhandlare A kan erbjuda oss som kunder en bra deal så ska väl vi promota den handlaren! Sen är det ju inte säkert att han kan göra en lika bra deal nästa gång men det är ju en annan sak.

Visst - om handlaren uttryckligen bett dig att inte sprida detta priset vidare så är det något mellan honom och dig men det låter bra långsökt.

Att jämföra med pris mellan taxibilar och privatbilar eller vanliga tjänstebilar är inte särskilt lätt/rätt då taxi oftast har ganska annorlunda utrustade bilar.

Och självklart är det så att om ett företag kan få 10-12% rabatt så kan även privatpersoner få det - även om det mer ovanligt kanske.

Min uppfattning är också att det är betydligt lättare att få bra rabatter på en åtminstone hyffsat matad Summumbil än en Kinetic.

Till sist: Bilia har just nu en drive på Volvo V70 D3 - 279.000 kr! Bra pris tycker jag!

//Mr T
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Luftkudde domkraft

Någon som provat luftkuddedomkraft 3delad oc[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]

Dämparna är samma som vanlig v60,är[…]

Sedan börjar den "bluddra" och ka[…]