- sön 07 mar 2010, 17:23

Kring vattentempmätaren så vet jag att tex BMW M3 har ett inbyggt varvskydd som reducerar tillåtet maxvarv i flera steg innan motorn är tillräckligt varm. Det skall alltså kunna gå med automatik utan att behöva tänka på det genom att titta på temp-mätaren. Däremot finns det flera som fortfarande vill ha temp-mäteran oavsett vilket framgår av tidigare inlägg.
MrT6 skrev:Jag tycker detta skulle finnas på V70:Kring innetempmätaren så är det en bra idé men jag tror problemet är att AC:n även tar hänsyn till infallande ljus etc och justerar temperaturen tex nedåt då du har mycket solljus då den UPPLEVDA temperaturen är högre om du hhar mycket sol in i kupén etc. Fast detta överlåter vi åt Volvo att fundera på
- Innetemperaturmätare i kupén med sensor på bra ställe. Bra att veta hur varmt/kallt det är, och kolla mot inställda temperaturer på ECCn.
- Vattentemperaturmätare så man inte belastar motorn för hårt när den är kall, eller behöver fundera på om det är fel på värmen strax efter kallstart.
(Jag har en V70 T6 2008).

Kring vattentempmätaren så vet jag att tex BMW M3 har ett inbyggt varvskydd som reducerar tillåtet maxvarv i flera steg innan motorn är tillräckligt varm. Det skall alltså kunna gå med automatik utan att behöva tänka på det genom att titta på temp-mätaren. Däremot finns det flera som fortfarande vill ha temp-mäteran oavsett vilket framgår av tidigare inlägg.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson