Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
Svärfars V70 2.4d -08 har snart gått 10.000 mil och den har nu blivit vind i bromsskivorna fram. Lastnätet av plast har gått sönder. Annars är han nöjd med bilen. Det lutar mot en lika dan till när den har gått 12.000 mil.

Mina bakdämpare på min 2.4d MY 2010 tål inte svensk vinter. Knarrar när det är kallare än -15 grader. Den har nu gått 200 mil. Annars en kanonbil så här långt...
av hansjkpg
refbob skrev:Svärfars V70 2.4d -08 har snart gått 10.000 mil och den har nu blivit vind i bromsskivorna fram. Lastnätet av plast har gått sönder. Annars är han nöjd med bilen. Det lutar mot en lika dan till när den har gått 12.000 mil.

Mina bakdämpare på min 2.4d MY 2010 tål inte svensk vinter. Knarrar när det är kallare än -15 grader. Den har nu gått 200 mil. Annars en kanonbil så här långt...
.
Ta upp det där med dämparna med din verkstad , många som har problem med dom , se annan tråd om detta.
av perhall
refbob skrev:Svärfars V70 2.4d -08 har snart gått 10.000 mil och den har nu blivit vind i bromsskivorna fram. Lastnätet av plast har gått sönder. Annars är han nöjd med bilen. Det lutar mot en lika dan till när den har gått 12.000 mil.

Verkar ju ändå vara ok kvalitet om det är de enda felen. Vinda skivor efter 10 000 mil är tyvärr vanligt på de flesta märken. I Tyskland är de glada om skivorna håller så länge... tycker också att lastnätet verkar smäckigt, är ofta rädd att det ska paja.../PH
Användarvisningsbild
av Falk
Jag själv skrev:Tanklocksluckan - Vilken dj**la skämtartikel. :roll:
När jag lämnade in min bil på verkstaden för att kolla främre-stötdämpar-problemet nämnde jag att tanklocksluckan strulat. Svår att öppna & stänga.
Och tydligen är det så att det finns en officiell fix för luck-problemet.
Efter att denna fix utförts på min bil känns förvisso luckan lika "billig" som tidigare men funktionen öppna-stänga är mycket mer distinkt. :D
av jhenrikj
Min varnar för låg oljenivå (röd triangel) trots att oljenivån på oljestickan är på Max. Ska in och byta givaren men det var 6 veckors leveranstid på en sådan på volvo. Nu får man kolla oljan manuellt 2-3ggr i veckan istället....
av Pzycic
Följande fel har varit på bilen hitills:
1: Kommunikationsfel mellan nyckel och bil. Bilen gick inte att starta eller om bilen var startad så kunde nyckel hoppa ut. omprogrammering/Uppdatering av programvara
2: Skrammel i passagerardörr
3: Startfel (bilen startar men dör lika fort igen) detta har hänt 3 gånger. omprogrammering/Uppdatering av programvara. Kabel mellan motor och kupé vid torpedväggen har "renoverats"
4: Innertaket har lossnat och hängde ner
5: Växellådan svarar inte och det går inte att byta växel. Detta har hänt 2 gånger. omprogrammering/Uppdatering av programvara
6: Parkeringssensorn har inte fungerat ibland. omprogrammering/Uppdatering av programvara
7: Skrammel under bilen, visade sig vara en skyddsplåt som lossnat.
8: Fel på airbagen. omprogrammering/Uppdatering av programvara
9: Fel på 2st ECC sensorer. utbyte av sensorer
10: Xenonljusen har fastnat i nedfällt "testläge". omprogrammering/Uppdatering av programvara
11: Bilen gått ojämnt. omprogrammering/Uppdatering av programvara
12: Växellådan har hackat extremt mellan växlarna. omprogrammering/Uppdatering av programvara
13: Varnat för öppen huv. Sensor byttes ut
14: Bilen har dött under färd 2 gånger vid motorvägsfart. omprogrammering/Uppdatering av programvara
15: Drar ur batteriet. Detta har hänt 4gånger. omprogrammering/Uppdatering av programvara samt grov felsökning utan resultat

Bilen har varit inne på verkstad totalt 21 gånger varav 6 gånger har den fått bärgas dit.

Uttagen 071228 och har nu rullat 11368mil
Bilen är en V70II D5 2008 Momentum
av Lacke
Jag har varit rätt förskonad från fel på min bil, men nu måste skrammel i vänster bakdörr åtgärdas!
Har även sett att det uppstått "gula fält" i ljusbilden (xenonljus, båda sidor), det kan bara påverka styrkan negativt... får se vad versktaden säger.
Annars är jag väldigt nöjd med bilen dom snart 900 mil den rullat :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16

Dumpventil?

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014