Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Amli skrev:
XCThord skrev: Trots att vi ytterst sällan är fler än två i bilen, skulle jag lätt valt en XC90 om det inte vore för att jag kör inne i Sthlms innerstad flera gånger i veckan. En XC90 är för svårmanövrerad och kräver för stora p-platser för att funka bra där tycker jag.
Är nog en psykologisk grej eftersom du sitter högre upp. XC90 är nämligen bara 2 cm bredare än XC70. XC70 är däremot 3 cm längre än XC90.
Rattade runt min XC70 i ett antal medelhavsstäder i somras och knödde in den i massor av parkeringsgarage från 50-60 tal som verkade storleksanpassade för Fiat 127 och Renault 5. Man fick köra fram-bak flera ggr för att klara vissa krökar i garagens in och utfarter, men i Stockholm kan man väl inte säga att det är så trångt.
av UffeXC
Då man sitter högt i XC90 så upplever jag den inte som svår att hantera i små utrymmen även om den har två nackdelar jämfört liten bil.
Vändradien innebär att det ganska blir omtag när det är trångt. Likaså skulle man önska större hjulutslag när man skall backa in på trånga campingar med husvagnen. Den gamla 940 var ju där oslagbar.

Akterut är sikten som på många m oderna bilar dålig men det löser man ju med dels backsensorer och så den förnämliga backkameran. Denna är så pålitlig att man kan backa väldigt tajt.När man skall hänga på husvagnen ehövs inte re hustrun som skall flaxa med armarna, utan man ser kulan i kameran. Mången campinggranne har nogtrott att man är en expert på att backa upp mot vagnen :P :P :P
av perhall
Jag har en känsla av att XC90 har blivit lite mer populära igen. De sjönk ju ordentligt fram till kanske slutet av 2008 sen har de stått stilla eller återhämtat sig. Lite som gamla S80T6 när jag jobbade med Volvo kring år 2000, de sjönk snabbt från 400 (fanns nästan inga options då - T6 hade det mesta som std - bara met, soltak, GPS och bensinvärmare som optiosn) till 200. Men sen höll de värdet rätt bra. Troligen samma med S80 V8 nu.

Har en kompis som just sålde en fullutrustad XC90 D5 -03 med 25000 mil, fullutrustad (vilket väl är rätt mycket plus), normalskick, fick 135, det är ju ganska bra betalt.
Användarvisningsbild
av kave
perhall skrev: Har en kompis som just sålde en fullutrustad XC90 D5 -03 med 25000 mil, fullutrustad (vilket väl är rätt mycket plus), normalskick, fick 135, det är ju ganska bra betalt.
Det var ju exceptionellt betalt. Jag vill ha tag i en 2.5T 7 säten, max 13000 mil för under 140.000. Verkar inte omöjligt. Säkerligen står dieslarna högre.
av perhall
kave skrev:
perhall skrev: Har en kompis som just sålde en fullutrustad XC90 D5 -03 med 25000 mil, fullutrustad (vilket väl är rätt mycket plus), normalskick, fick 135, det är ju ganska bra betalt.
Det var ju exceptionellt betalt. Jag vill ha tag i en 2.5T 7 säten, max 13000 mil för under 140.000. Verkar inte omöjligt. Säkerligen står dieslarna högre.
Ja, bilen var inte superfin heller utan just normalskick. Sen tror jag när det kommer till kritan att den grupp som köper en äldre XC90 kan tänka sig att lägga på 10-20 för fullutrustning istället för "bara" 7 säten skinn och xenon. Även om man brukar säga att utrustningen inte är värd något så tror jag att den är det./PH
av para
MatsJoha skrev:
UffeXC skrev:NU är den bokad! En XC90 R-design med allsköns utrustning enligt tidigare utsago i vitt. Återstår att se vad det blir för leveranstid.
Grattis!!! Beställde min veckan innan Lucia och fick leverans vecka 10.
Hmmm, vit blir nog snygg - kanske har jag beställt fel färg... :shock:

// Mats
Vilken förg beställde du MatsJoha?
Min kommer också v10, jag beställde nog nån vecka före dig

Kul att vi är fler som gillar den här "gammla" bilen, trodde jag var ensam...
/Pär
Användarvisningsbild
av MatsJoha
para skrev:
MatsJoha skrev:
UffeXC skrev:NU är den bokad! En XC90 R-design med allsköns utrustning enligt tidigare utsago i vitt. Återstår att se vad det blir för leveranstid.
Grattis!!! Beställde min veckan innan Lucia och fick leverans vecka 10.
Hmmm, vit blir nog snygg - kanske har jag beställt fel färg... :shock:

// Mats
Vilken förg beställde du MatsJoha?
Min kommer också v10, jag beställde nog nån vecka före dig

Kul att vi är fler som gillar den här "gammla" bilen, trodde jag var ensam...
/Pär
Efter mycket velande blev det en svart med ljus inredning. Tror bilen kommer att passa mig mycket bra, även om den har vissa negativa sidor såsom att lasta hund, 4 cyklar på taket etc.

Gammal är bäst!!!
av UffeXC
Fick idag besked om att den nya bilen anlänt till den lokala Volvohandlaren. Före tidplan!! Kul även om vädret inte lockar till att plocka ut den;-)
Användarvisningsbild
av StringerBell
Det är ju lite kul det där med 7 säten. Man ser ju otroligt sällan en XC90 eller SUV med fler än två passagerare. Nästa gång jag är i Stockholm eller något annat SUV tätt område skall jag göra lite statistik...
av para
Min har också kommit! 3 veckor tidigare än beräknat. Fast jag kommer vänta till mitten av Mars innan jag hämtar ut den.
Var o kollade på den idag på Bilias uppställningsplats i Sisjön....
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]