Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av oilburner
Twendor skrev:Det stemmer at R-design detaljene ble montert hos forhandler.(jeg har gearkule,Summum ratt uten airbag, og pedaler liggende hjemme). Stigtrinn, skvettlapper,lys i dørterskler, front og bak dekor samt fjernkontroll til varmer, og lasteromsbeskyttelse ble også montert hos forhandleren.
Forandleren brukte ca en uke på montering og klargjøring, men dette var utstyr jeg ikke ville vært foruten og vel verdt å vente på.
Ser at også fjernkontrollen til varmaren er ettermontert, ja da forstår jeg bedre hvorfor den var så dyr. Har også bestillt allt dil dall på eksteriøret men nøyde meg med skid plates istedet for stigtrinn da jeg regner med at fruen vil bli møkkette på buksa hver gang hun skal gå ut av bilen om jeg satte dette på.
Nå er bilen bestillt og forhandleren er ikke noe villig til å gi meg siste minutt pris på noe ekstra nå så da blir det nok heller å kjøpe ratt senere og montere selv. Hadde jeg vært obs på dette når jeg bestillte bilen så hadde jeg nok fått en annen pris. Dere som har fått bil hva med en link til bilde så vi andre kan få se hvor bra det ble??
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
En Summum är inte nerlackad! Den har inte samma skidplate bak och slutrör som R-design heller. Tvåfärgat mjukt läder med extra stoppning. Sportchassi, mittkonsoll, mätare osv!

Dessutom kan man välja till 20" från fabrik på R-design.
av Twendor
Men en summum kan få Four-C, ifølge Volvo Norge et bedre understell enn det stive på R-Design.
En summum har silver crome takrails.
En summum har også tåke/kurvelys.
En summum har også el justerbart førersete, samt mange andre småting.

Kan være enig i at styringen sikkert blir noe kvassere, men den er bra på original også.
Er enig i at det ser bra ut med nedlakket farge, men upraktisk når det gjelder slitasje og steinsprut.
Når det gjelder stivt chassi, kan dette i lengden bli slitsomt, selvfølgelig avhengig av type vei man ferdes på.
Jeg har Four-C på min Xc60, og har kjørt ca 7000 km med den. Og jeg har i denne tiden kjørt med fordelingen:
Comfort ca-70%. Sport ca-20% og Advanced ca-10%. Jeg ville absolutt ikke vært foruten noen av disse innstillingene, da de virker helt topp hver for seg etter forutsetningene.
Jeg mener derfor at Volvo gjør en stor feil ved å ikke tilby dette til R-Design. Noe som absolutt burde vært en mulighet, selv om man ønsker en mere direkte styring.
av JE Jr
XC90_Executive skrev:d! Den har inte samma skidplate bak och slutrör som R-design heller.
Har tyvärr inte sett nån såndär kärra på riktigt än, men enligt uppgift ska man slippa se den där äckligt fula vertikala kanten längst ner som syns på den vanliga bakre skidplaten. Den syns ju förresten på bilar utan skidplaten också... men då är den svart som tur är ;)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Progressiv servostyrning, aut. nivåreglering, Four-C och silvriga rails är det enda man inte kan få från fabrik på R-design. Jag har valt till allt annat.

Jag har Four-C på nuvarande S80 V8 Executive. Det är ett utmärkt system. Kör på Sport ca 70%, Advanced ca 28% och Comfort ca 2%. Men faktum är att Volvos nya sportchassi (från fabrik) är helt suveränt det med! Jag körde en MY10 S80 D5 Summum Sport i ett par dagar i juni. Mycket roligare att köra än min S80 V8! Inte prestandamässigt givetvis, men sporten styrde in mycket bättre i kurvorna och kändes mycket 'rappare' när man körde aktivt. Plus att det faktiskt var bra komfort när man gled fram. Mycket positiv överraskning! :D

Denna gången tänkte jag ha lite mer fokus på sport än lyx. Därav R-design.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
JE Jr skrev:Har tyvärr inte sett nån såndär kärra på riktigt än, men enligt uppgift ska man slippa se den där äckligt fula vertikala kanten längst ner som syns på den vanliga bakre skidplaten. Den syns ju förresten på bilar utan skidplaten också... men då är den svart som tur är ;)
Ja, ingen ful kant längst ner på R-design!
av Twendor
XC90_Executive skrev:Progressiv servostyrning, aut. nivåreglering, Four-C och silvriga rails är det enda man inte kan få från fabrik på R-design. Jag har valt till allt annat.

Jag har Four-C på nuvarande S80 V8 Executive. Det är ett utmärkt system. Kör på Sport ca 70%, Advanced ca 28% och Comfort ca 2%. Men faktum är att Volvos nya sportchassi (från fabrik) är helt suveränt det med! Jag körde en MY10 S80 D5 Summum Sport i ett par dagar i juni. Mycket roligare att köra än min S80 V8! Inte prestandamässigt givetvis, men sporten styrde in mycket bättre i kurvorna och kändes mycket 'rappare' när man körde aktivt. Plus att det faktiskt var bra komfort när man gled fram. Mycket positiv överraskning! :D

Denna gången tänkte jag ha lite mer fokus på sport än lyx. Därav R-design.
Du har gjort et riktig valg, og jeg ønsker lykke til.
Dere har vesentlig bedre veier i Sverige, der går det an å kjøre med stivt Chassi. Men her blir det trolig best med type Comfort.
Var ikke min hensikt å rakke ned på ditt valg, men heller komme med motargumenter for mitt eget valg.
Vi får bli enig om at dette er flotte biler ihvertfall. Og at vi begge er fornøyde bileiere, som bytter til samme merke som tidligere. Jeg hadde garantert kjøpt samme bil en gang til, er mega fornøyd.
av camaroolav
Jeg fikk min Xc 60 D5 awd R-design levert 1 mars og er kjempefornøyd.
Denne bilen fikk driver support pakke , pluss pakke , pcc pakke , herregårdspakke , el fører stol m/memory , 20" sommerhjul og div annet.
Bilen står helt til forventningene , men savner egen knapp for el innfallbare speil. Speilene går bare inn når bilen er låst.
Dere som fortsatt venter på ny bil har noe å glede dere til.
Turen i fra Jessheim til Trondheim gikk som en drøm på møkkaføre.
av Twendor
Gratulerer med ny bil.
Hold begge innstillingsknappene (V+H)inn samtidig, da vil speilene folde seg inn.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Läste följande pressmeddelande för […]

Tyvärr så är det samma fel p&arin[…]

Det givarfästet passar ej till den länka[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är vi snart på rull! Startade upp mo[…]