Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
Jensen skrev:Kan du inte berätta om vad som hänt på begavdelningen
då du verkar ha sånt agg mot dom??

Jooo... Visst kan jag det, till o börja med så är de experter på att ljuga. Inte förhandla, märk orden LJUGA! Jag vände mig till beg. för att ev. byta in min bil, och fick skambudet 185tkr. Bilen då, V70 II 2.5T Automat, Momentum, bälteskuddar, herrgårdsv.pkt II, Highperformance o bla bla bla... Nypris, 375tkr. Då hade min bil gått 3700mil och det här var kanska ngn gång februari, mars 2009. När jag opponerade mig och sa att det var ju rena skambudet, då hävdar den dumskallen att han har 2 exakt likadana hemma som han begäar 200tkr för, och 185tkr till mig är ett mycket bra pris!!!! Bilarna han hade var ju etanol bilar. Kinetic och bara kinetic. SAmt manuella. Om en säljare inte kan skilja mellan en automat låda och manuell, Flexifuel eller vanlig bensinare, tyckar jag att han är bara knäpp och har inget där o göra.

händelse två, vi var två vänner och strosa på beg. plan i haga norra, vi var ute efter en S40 till honnom, efter mycket kikande fastnade vi för en knall röd S40 T5 med vitt skinn. Kompisen tyckte den var jätte snygg, efter mycket kikande runt bilen frågade om han kunde låsa upp, vi tittade noga invändigt, så berättade han att han var intresserad, fråga lite förbrukning, skatt m.m om det följde med vinterdäck, och slutligen om vi fick åka en sväng. Säljaren nekade oss det :))))))))))))) Villkoret var att vi skulle köpa bilen, så klart uttryckt sade han: "Jag, ni kan få provköra den, men då får ni köpa den!"

Jensen... Behöver jag nämna flera incidenter, eller räcker det här för att hålla tyst ett tag med dina försvar????
av Bitez
Jo, Jensen, en annan sak som jag kom på nu... Innan min beställning av den nya volvo'n, så var jag förbi Veho Bil i SEgeltorp. Provkörde en begagnat E-klass 220 CDI, utan att behöva köpa den, jag sa sen att jag skulle fundera över och hade berättat om att jag funderade på volvon.

Igår ringde mig säljaren från Veho, undrade om jag hade bestämt mig, när jag då berättade att jag redan lagt in en beställning önskade han mig lycka till, hoppades på att jag skulle bli jätte nöjd då volvo var ju rätt bra bilar, men hoppades på att jag skulle återkomma om ett par år då det blir dags för bilbyte!!! Det Jensen... läs det noga, fundera ordentligt, och printa gärna ut detta inlägg och dela ut till samtliga anställda på bilia. :) Det är o vara mån om kunder, jag är ju inte ens kund hos dem, men hans trevliga samtal till mig, ska få mig definitivt till deras anläggning för att titta närmare om 1-2år!
Användarvisningsbild
av Thho
JENSEN - jag väntar på din kundnöjdhetslista som Bilia tagit fram! Nu då jag funderar på att byta verkstad skulle det vara ovärderlig information,

Ju längre du väntar med listan ju större risk att jag måste lita på okunniga Volvoägare här på forumet :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Jensen
Bitez skrev:
Jensen skrev:Kan du inte berätta om vad som hänt på begavdelningen
då du verkar ha sånt agg mot dom??

Jooo... Visst kan jag det, till o börja med så är de experter på att ljuga. Inte förhandla, märk orden LJUGA! Jag vände mig till beg. för att ev. byta in min bil, och fick skambudet 185tkr. Bilen då, V70 II 2.5T Automat, Momentum, bälteskuddar, herrgårdsv.pkt II, Highperformance o bla bla bla... Nypris, 375tkr. Då hade min bil gått 3700mil och det här var kanska ngn gång februari, mars 2009. När jag opponerade mig och sa att det var ju rena skambudet, då hävdar den dumskallen att han har 2 exakt likadana hemma som han begäar 200tkr för, och 185tkr till mig är ett mycket bra pris!!!! Bilarna han hade var ju etanol bilar. Kinetic och bara kinetic. SAmt manuella. Om en säljare inte kan skilja mellan en automat låda och manuell, Flexifuel eller vanlig bensinare, tyckar jag att han är bara knäpp och har inget där o göra.

händelse två, vi var två vänner och strosa på beg. plan i haga norra, vi var ute efter en S40 till honnom, efter mycket kikande fastnade vi för en knall röd S40 T5 med vitt skinn. Kompisen tyckte den var jätte snygg, efter mycket kikande runt bilen frågade om han kunde låsa upp, vi tittade noga invändigt, så berättade han att han var intresserad, fråga lite förbrukning, skatt m.m om det följde med vinterdäck, och slutligen om vi fick åka en sväng. Säljaren nekade oss det :))))))))))))) Villkoret var att vi skulle köpa bilen, så klart uttryckt sade han: "Jag, ni kan få provköra den, men då får ni köpa den!"

Jensen... Behöver jag nämna flera incidenter, eller räcker det här för att hålla tyst ett tag med dina försvar????

Ganska lustigt att det dåliga bemötandet hos begavdelningen grundar sig
i att du fick ett lågt inbytesvärde.
Bara en undran, hade du fått 250tkr i inbyte hade du då tyckt att beg avdelningen
varit ett gäng kanontrevliga killar??????
Allvarigt talat, hör du inte hur dum du låter nu????
Det är bara att läsa dina tidigare inlägg i denna tråden för att konstatera
att det enda du söker är ett billigt pris, på ena raden skriver du att Bilia
är svindyra och har dålig service, på nästa rad så beskriver du hur billiga
och bra vi är för att du fått köpa nybil till ett bättre pris än hos
konkurrenterna, jag har verkligen inte svårt att förstå att du inte fick provköra
bil när du var där med polarn.
Förmodligen så skulle du väl visa hur duktig du är på att pruta, så säljarn
ledsnade på att släppa ut dig.

Att du fick ett dåligt inbytespris grundar sig mer på att många handlare hade
stora lager av begbilar under den perioden än att säljaren LJÖG om inbytespriset.
Även kul at du skriver att din bil kostade 375tkr, det är väl ändå nettopriset
som du skall ange och inte LJUGA om vad du betalat för bilen?????????????
Användarvisningsbild
av Jensen
Thho skrev:JENSEN - jag väntar på din kundnöjdhetslista som Bilia tagit fram! Nu då jag funderar på att byta verkstad skulle det vara ovärderlig information,

Ju längre du väntar med listan ju större risk att jag måste lita på okunniga Volvoägare här på forumet :mrgreen:
Kundnöjdheten mäts inte utav Bilia, den mäts utav Volvo på samtliga anläggningar
i landet.
Jag skall försöka komma ihåg att ta fram uppgifterna när jag kommer
till jobbet imorgon.
Att det finns okunniga Volvoägare på forumet råder det absolut
ingen tvivel om, vem du väljer att lyssna på är för mig helt ointressant.
Användarvisningsbild
av AndersP
ingen tvivel om, vem du väljer att lyssna på är för mig helt ointressant.[/quote]

Jobbar du på Bilia och går ut med en sån här kommentar på ett VolvoForum !?
:-(O) ?:-/ ??:-/ :roll: :evil: :cry: :x :lol: :( :o :shock: :???:
Användarvisningsbild
av AndersP
Kundern har inte alltid rätt, men kunden är ALLTID KUNDEN ! :P
Användarvisningsbild
av Jensen
AndersP skrev:Att det finns okunniga Volvoägare på forumet råder det absolut

Jobbar du på Bilia och går ut med en sån här kommentar på ett VolvoForum !?
:-(O) ?:-/ ??:-/ :roll: :evil: :cry: :x :lol: :( :o :shock: :???:[/quote]

Vad vill du ha sagt med detta?? att jag jobbar på Bilia innebär inte
att jag skall sitta och behöva läsa om hur dumma i huvet alla är samt
hur mycket vi ljuger och om hur lite vi kan när personen ifråga endast
verkar ha en stor käft och inte direkt nån kunskap om bilhandel.
Lustigt att bilsäljare alltid behandlas annorlunda än övriga inom
sälj oavsett bransch?????

Kunden är alltid kunden, men det betyder inte att kunden skall sitta på ett
forum och spy galla över en hel säljkår.
Användarvisningsbild
av Thho
Jensen skrev:
Thho skrev:JENSEN - jag väntar på din kundnöjdhetslista som Bilia tagit fram! Nu då jag funderar på att byta verkstad skulle det vara ovärderlig information,

Kundnöjdheten mäts inte utav Bilia, den mäts utav Volvo på samtliga anläggningar
i landet.
Jag skall försöka komma ihåg att ta fram uppgifterna när jag kommer
till jobbet imorgon.
En något kontroversiell inställning för att komma från en Biliaanställd men ok, jag förutsätter att din åsikt är din privata och inte Volvos/Bilias officiella inställning. Ska verkligen bli intressant att ta del av kundnöjdheten för olika Biliaanläggningar. Jag tror det är många här som delar detta intresse.
Användarvisningsbild
av Brainy
Leder den här tråden nå längre eller är den på väg att spåra ur? Tänk gärna till ett par gånger extra innan ni trycker på skicka-knappen så vi inte får bråk som till största delen är bäddade i missförstånd.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]