- tis 30 dec 2008, 13:21
- Deras förare skall ha bältet på sig
- Deras förare skall inte oavsiktligt hamna i en situation där antisladd inte hjälper dem pga att någon som kört bilen stängt av det
- Deras förare skall ha uppsikt bakåt då de backar vid nederbörd
- Deras förare inte oavsiktligt skall åka med felaktig/otillräcklig ljuskombination pga att någon tidigare kört bilen
Sammantaget tycker jag den väg som Volvo gått känns sund ur ett helhetsperspektiv. Visst var jag irriterad när jag hade min S60R på att vissa grejer "inte gick att lösa" eller att vissa egenskaper fanns, men samtidigt måste man se det för vad det är också - det är en säker personbil och inte en banracer. Samma gäller min XC70, för min del har jag valt den för att det är ett tryggt transportmedel som har gott om lastutrymme, en skön förarmiljö, lagom med tillbehör och en vettig totalekonomi.
VolvoB20 skrev:Nu börjar vi egentligen gå off-topic, men det finns en annan synvinkel på detta som jag tycker bör komma fram. Kanske är det så att Volvo tycker att;Tomas L skrev:Som sagt, de kunde ändå ha löst det på ett bättre sätt och givit föraren kontroll över lådan.Det är definitivt INTE volvos grundtanke att ge föraren någon som helst kontroll över något som helst på bilen.
- lång lista
-osv
Listan kan bli hur lång som helst.... volvoföraren ska bara köra, inte kontrollera något, det är volvos grundtanke tror jag.
- Deras förare skall ha bältet på sig
- Deras förare skall inte oavsiktligt hamna i en situation där antisladd inte hjälper dem pga att någon som kört bilen stängt av det
- Deras förare skall ha uppsikt bakåt då de backar vid nederbörd
- Deras förare inte oavsiktligt skall åka med felaktig/otillräcklig ljuskombination pga att någon tidigare kört bilen
Sammantaget tycker jag den väg som Volvo gått känns sund ur ett helhetsperspektiv. Visst var jag irriterad när jag hade min S60R på att vissa grejer "inte gick att lösa" eller att vissa egenskaper fanns, men samtidigt måste man se det för vad det är också - det är en säker personbil och inte en banracer. Samma gäller min XC70, för min del har jag valt den för att det är ett tryggt transportmedel som har gott om lastutrymme, en skön förarmiljö, lagom med tillbehör och en vettig totalekonomi.
Kristoffer Bylund, Boden
XC70 II D5 Aut -08 (Summum, HGV-paket II, Hi-Performance, sub, progressiv servo, BT-handsfree, USB/IPOD-anslutning)
Tidigare Volvo: S60 T5, S60 2.5T AWD, S60 R AWD
XC70 II D5 Aut -08 (Summum, HGV-paket II, Hi-Performance, sub, progressiv servo, BT-handsfree, USB/IPOD-anslutning)
Tidigare Volvo: S60 T5, S60 2.5T AWD, S60 R AWD