Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nimrod23
Jag kommer att lämna in min bil till min volvohandlare och kräva hyrbil tills de har löst problemet och dessutom kräva att jag inte betalar min leasingavgift så länge jag inte använder min bil då jag har privatleasing. Kan man till och med häva avtalet om detta sker??
av andersuw
Nimrod23 skrev:Jag kommer att lämna in min bil till min volvohandlare och kräva hyrbil tills de har löst problemet och dessutom kräva att jag inte betalar min leasingavgift så länge jag inte använder min bil då jag har privatleasing. Kan man till och med häva avtalet om detta sker??
Tycker inte det är någon orimlig idé att lämna in och kräva hyrbil under tiden. Vet däremot inte om du också kan kräva att Volvo betalar leasingavgiften eller häver avtalet. Så länge Volvo betalar hyrbilen är det väl plus/minus noll ekonomiskt för din del?

Rapportera gärna hur det går. Det vore särskilt intressant att få veta vad din handlare i nuläget kan säga om vilka bilar (modeller, årsmodeller, drivlinevarianter) som är berörda av det mer generella problem tråden handlar om. Det kan ju också finnas specifika problem som bara rör en enskild bil, t.ex. din.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
av Nimrod23
andersuw skrev:
Nimrod23 skrev:Jag kommer att lämna in min bil till min volvohandlare och kräva hyrbil tills de har löst problemet och dessutom kräva att jag inte betalar min leasingavgift så länge jag inte använder min bil då jag har privatleasing. Kan man till och med häva avtalet om detta sker??
Tycker inte det är någon orimlig idé att lämna in och kräva hyrbil under tiden. Vet däremot inte om du också kan kräva att Volvo betalar leasingavgiften eller häver avtalet. Så länge Volvo betalar hyrbilen är det väl plus/minus noll ekonomiskt för din del?

Rapportera gärna hur det går. Det vore särskilt intressant att få veta vad din handlare i nuläget kan säga om vilka bilar (modeller, årsmodeller, drivlinevarianter) som är berörda av det mer generella problem tråden handlar om? Det kan ju också finnas specifika problem som bara rör en enskild bil, t.ex. din.
Jag kommer rapportera hur det går och vad min handlare säger.
av Nimrod23
Såg nu att, enligt Volvo, skulle detta fel endast gälla årets modell och de 5-cylindriga motorerna men detta stämmer ju faktiskt inte då min är en VEA-motor och 4-cylindrig.
av Petke
Nimrod23 skrev:Såg nu att, enligt Volvo, skulle detta fel endast gälla årets modell och de 5-cylindriga motorerna men detta stämmer ju faktiskt inte då min är en VEA-motor och 4-cylindrig.
Fast det borde vara något annat du upplevt, din bil var ju nästan stillastående och det verkar inte vara någon annan med VEA som upplevt felet. VEA fanns ju även 2015 på XC70 så det borde uppmärksammats för länge sedan i så fall.
Tror detta fel bara gäller 5-cyl AWD med Start/Stopp, kanske bara automat också eftersom manuell har annan funktion på Start/Stopp.
av hissen32
Släcks framljusen när detta inträffar för någon?

Det har bara inträffat för mig en gång att allt dog (XC70 my16 D4 AWD) och det var på morgonen när det var relativt ljust ute. Jag fick med det när det hände på film och vad jag kan se på det som blänker i bilen framför så släcktes aldrig ljuset fram. Några andra inlägg har antytt att även ljusen släcks,det vekrar ju konstigt om det skulle skilja bilarna emellan.
Användarvisningsbild
av Rillee
Undra om det är
1. Hårdvarufel
2. Mjukvarufel
3. Hårdvarufel och mjukvarufel
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11