Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
[/quote]Och det går inte att få T6 AWD på den heller?[/quote]
Nepp T6 awd finns inte längre förutom i polestarbilarna, så du gjorde ett klokt val som passade på att köpa en motor med en sexa precis innan dom försvann :-)-)
av Sharkbait
Linqid skrev:
Sharkbait skrev:När jag plockade ihop en XC90 -15 D5 AWD så hamnade den på 702 000 kr, vet ej vad priset skulle bli idag.
Jag tycker inte att XC90 har blivit prisvärd.
Baserat på vad? Har du provkört den? Gjort en jämförelse? Journalister över hela världen har unisont hyllat bilen efter de första provkörningarna och du hävdar att den inte är prisvärd trots att den fortfarande är billigare än premiumtyskarna. Som referens kostar VW Touareg ungefär lika mycket som XC90, lite beroende på vilka motorer man jämför.
Sharkbait skrev:Om detta mönster skall fortsätta med V90 att Volvo vill spela i samma liga som tyskarna då kan man fråga sig varför man inte väljer en tysk istället..
Kanske för att man vill? Om bilen nu är på samma nivå, varför skulle det då vara något konstigt?

Synd att du citerar illa eller så att det passar dig.

"en ny XC90 -14 D5 AWD fullutrustad ca 450 000 kr. Idag börjar en XC90 D5 AWD ca 555 000 kr. När jag plockade ihop en XC90 -15 D5 AWD så hamnade den på 702 000 kr, vet ej vad priset skulle bli idag.
Jag tycker inte att XC90 har blivit prisvärd."

Jag tycker inte att det är prisvärt att man måste lägga 250 000 kr extra för den nya XC90. Men XC90 är billigare än tyskarna så då är 250 000 kr extra för nya XC90 värt det ... :roll:

Om Volvo ligger på samma nivå som tyskarna varför tar man inte ut samma/likvärdigt pris som tyskarna.
av Linqid
Sharkbait skrev:Se ovan
Jag valde att citera det som jag ansåg var relevant för att inte fylla tråden med citat. Jag förstår nämligen inte vad priset för en konstruktion från sent 90-tal har att göra med den nya XC90. Detsamma gäller S/V90, höjer man nivån lika mycket på dessa är (för mig) det relevanta vad bilen kostar mot jämförbara konkurrenter och inte vad en ur tiden gången modell en gång kostade.

Allt var bättre förr, eller hur var det nu?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Nya XC90 är inte alls så prisvärd som den gamla var. En MY14 av gamla XC90 där snackar vi om riktigt mycket ny suv bil för pengarna. Med tanke på vad man får. :)
Användarvisningsbild
av JanneP77
Lustigt att den här tråden om V70 Classic helt plötsligt kommit att handla om XC90...
Finns det inte en egen avdelning på forumet för den modellen?
av Linqid
simonhalmstad skrev:Nya XC90 är inte alls så prisvärd som den gamla var. En MY14 av gamla XC90 där snackar vi om riktigt mycket ny suv bil för pengarna. Med tanke på vad man får. :)
Jag skulle då aldrig lägga så mycket pengar på en så gammal konstruktion. Interiört är den ju stenålders i sammanhanget. Då tycker jag 70/80 Classic är betydligt mer bil för pengarna som jag fortfarande tycker känns relativt fräsch interiört.
JanneP77 skrev:Lustigt att den här tråden om V70 Classic helt plötsligt kommit att handla om XC90...
Finns det inte en egen avdelning på forumet för den modellen?
Visst har det gått lite OT, men jag skulle nog vilja påstå att diskussionen handlar om Volvos prissättning generellt snarare än just XC90. Många verkar ha förväntat sig ett ännu lägre pris på Classic men jag tror som flera andra i tråden att Volvo inte vill dumpa priserna för mycket för att hoppet upp till den nya generationen inte ska bli för stort.
Användarvisningsbild
av joel80
Finns väl också en möjlighet att precis som "vanliga" år så kan priset sänkas under året. Efter sommaren får vi nog se ytterligare en classic-version med ännu mer lull lull och kanske något lägre pris.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ja nya S80/V70 känns ju väldigt fräscha invändigt fortfarande, tycker det är i klass med övriga modellprogrammet, det var nog tur att dom uppdaterade inredningen till 2012.
av mattish
simonhalmstad skrev:Nya XC90 är inte alls så prisvärd som den gamla var. En MY14 av gamla XC90 där snackar vi om riktigt mycket ny suv bil för pengarna. Med tanke på vad man får. :)
Gamla XC90 är väldigt gammal bil och prissatt därefter också väl? Att den är ny från fabrik är ju inte detsamma som att bilen är prisvärd. Mycket bil för pengarna är det nog däremot ;)
Titta på Disco4, Q7, MB osv. som är aktuella bilar och har alla priser över halvmiljonen om man plockar på lite utrustning...

Jag blev lite intresserad av T4 Classic summum aut miljöklassad faktiskt... Eller kanske D3.
Synd att privatleasingen är så pass mkt dyrare än personalbilsavtalet jag har just nu, annars skulle jag kunna tänka mig en sådan. Det är alldeles för mycket pengar för en bil...
av Droopy
Sharkbait skrev:
Anders E skrev:En sån här får det bli, oprutat 360tkr, bör kunna få ner den till 334tkr.

Bild

Snygg! Motor/utrustning?

Snyggt att slippa de där Passat kromade ränderna på kofångaren, är det något paket el kan man få dom svarta?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]