Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av forzaKGB
Vår V70 har sedan i fredags haft status:

Din bil är byggd
och på väg att levereras från Torslanda

Trots att vår säljare sade att den var Definitivt planerad helgen som var så har vi inte fått något registreringsnummer än och den står helt still i processen.

Fick förresten svar från Volvo att de har hittat ett logik-fel i Minvolvo-funktionen som gör att den är hackig och inte visar exakt rätt steg, de jobbar på att rätta det. Men det är lite irriterande att det inte stämmer. Då är det bättre att inte veta nåt alls än tro sig veta något som inte stämmer tycker jag.
av Xerikss0n
forzaKGB skrev:Vår V70 har sedan i fredags haft status:

Din bil är byggd
och på väg att levereras från Torslanda

Trots att vår säljare sade att den var Definitivt planerad helgen som var så har vi inte fått något registreringsnummer än och den står helt still i processen.

Fick förresten svar från Volvo att de har hittat ett logik-fel i Minvolvo-funktionen som gör att den är hackig och inte visar exakt rätt steg, de jobbar på att rätta det. Men det är lite irriterande att det inte stämmer. Då är det bättre att inte veta nåt alls än tro sig veta något som inte stämmer tycker jag.
Spännande.. Har du frågat om när den ska levereras till återförsälaren?
av forzaKGB
Xerikss0n skrev:
Jag har frågat säljaren men han har inte fått något besked, tror inte man som privatperson kan fråga fabriken direkt utan det måste gå via säljaren. Den kommer väl när den kommer men när man väl beställt vill man ju ha bilen rätt omgående :)
av Xerikss0n
forzaKGB skrev:
Xerikss0n skrev:
Jag har frågat säljaren men han har inte fått något besked, tror inte man som privatperson kan fråga fabriken direkt utan det måste gå via säljaren. Den kommer väl när den kommer men när man väl beställt vill man ju ha bilen rätt omgående :)
Okej, det var säljaren jag syftade på om du hade frågat ifall dom hade nåt datum i deras system! Får se när våra nya bilar dyker upp sen :)
av Daniel73
Verdi skrev:Jo, jag väntar på leverans av "frugans" XC70 D4 AWD -16. Finns Polestar till den redan nu? Men "bara" 200hk?
5-cyl har 220hk och den optimeringen finns nu.
av Veloman
Polestar till d4awd 2016 skall tydligen komma till våren 2016, polestar till d5awd finns redan. Lite konstigt å antagligen en marknadsåtgärd eftersom motorn 2015 och 2016 sannolikt är identisk men nu spekulerar jag bara. (Varför ändra modellen sista året?)På 2015 efter uppgradering tyckte jag det såg ut som att d4awd gick till 215hk och d5awd till 230. På 2016 verkar det vara ca 40tkr i prisskillnad vilket verkar mycket för potentiellt 15hk?
av raks
Provar posta i denna tråden, mina föräldrar beställde för några veckor sedan en XC70 D4 AWD Classic Summum. Den är ju relativt välutrustad som standard, så extrautrustningen är enbart Stylingpaketet och delbart drag.

Nu när jag kollar på "Min Volvo" så har det tillkommit:
- Parkeringshjälp fram och bak 000691
- Sensus Navigation
- Taklucka i glas, Elmanövrerad

Alltså samma som i Teknikpaket Pro, så såg det inte ut för någon dag sedan.

Min fråga är, händer det att "Bilfakta" inte är helt tillförlitlig? Kanske värt att kolla upp?
av FBKEeyore
"Min Volvo" var stängd under en period idag för underhåll.
De kanske bl.a. har uppdaterat leveransstatusen så att det visar mer korrekt.
Min bil har varit ett par veckor "under konstruktion", men nu är det 1606st före i kön.
av Hawkx
FBKEeyore skrev:"Min Volvo" var stängd under en period idag för underhåll.
De kanske bl.a. har uppdaterat leveransstatusen så att det visar mer korrekt.
Min bil har varit ett par veckor "under konstruktion", men nu är det 1606st före i kön.
Ja det verkar som statusen blivet mer korrekt nu. Efter knappt en vecka med status "under konstruktion" har jag idag köplats 2441. Köplats runt 1600 innebär gissningsvis att bilen tillverkas i slutet av nästa vecka (v.27). Min plats 2441 innebär då tillverkning i slutet av v.28. Det torde vara på håret för leverans i juli eftersom Torslanda har stängt för semester v.29-32.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 116
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]