apersson850 skrev:Jag inser att jag tycks tillhöra en minoritet. Undrar om det är bra eller dåligt? Men jag tycker den tidigare växelspaken, utan lyse i knoppen, är elegantare. Känner inget behov av att byta.
Haft båda, ångrar inte en sekund att jag valde den exklusiva och belysta rariteten som gör sitt till att få bort 70-tals känslan i den tråkiga stickan.
Mycket bättre känsla i MY13 varianten, manuella läget hamnar korrekt på rätt sida, dvs mot en och inte felaktigt från en mot passageraren. Att det finns mycket få av dessa i omlopp gör inte saken sämre för dom som tagit steget till mysbelysningsvarianten.
Sen är ju känslan i manuella läget helt annorlunda med den nyare, känns mera distinkt med olika motstånd beroende på upp eller nerväxlingar.

vs. Detta är ju ändå bara den spartanska varianten dessutom utan mysbelysningen. Inte ens ljus inredning/träpaneler är ursäkt i mina ögon att undvika bytet. Nya passar stora som små händer betydligt bättre. Nya passar ju XC-färgtemat som hand i handsken dessutom med sitt silverinlägg i knoppen och damask är trevligare än tråkig jalusivariant.

XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..