Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hmm..kanske ska skaffa ID till frugan då. Men man måste ut i bilen och dona. Kommer inte ihåg hur man gjorde? Att be henne göra det själv är tyvärr som att be en femåring uppfinna en raket och åka till månen. När det gäller jämställdhet så har denna fråga en tendens att fullständigt ta semester när något tekniskt närmar sig min kära fru.

Fast framgångar sker ibland, hon har lärt sig att nollställa trippelmätaren efter tankning och med nyckelminne och elstol, automatlåda så är den nya bilen helt i hennes smak. Hon skröt för en väninna häromdagen "den är fullständigt automatiskt anpassningsbar, jag bara sätter mig och det enda jag behöver göra är att gasa och styra". Börjar undra om jag inte har gjort henne en björntjänst med denna bilen?

Jaja, jag ville bara bidra lite till jämställdhetsdebatten
Senast redigerad av 1 Robbi, redigerad totalt 0 gånger.
Robbi skrev:Hmm..kanske ska skaffa ID till frugan då. Men man måste ut i bilen och dona. Kommer inte ihåg hur man gjorde?
Skapa konto på minvolvo-sidan, när det är klart så loggar du in i appen på frugans telefon och följ instruktionerna. Tycker dock det är jävligt buggigt det där, man får ju göra det 12000 gånger innan den ber en trycka på OnCall-knappen i bilen.
RAW skrev:Någon som har kontakt med sin bil nu på tisdags kvällen ?
Fungerade idag på morgonen, men nu har jag ingen kontakt alls.
Fungerar för mig. Men vet att dom inatt ska göra en uppdatering/arbete på VOC-plattformen. Så bara hoppas allt funkar smooth efter det. Bild
Elmeholt skrev:
Robbi skrev:Min fungerar nu.
Nu fungerar min oxå, slog på den manuellt först, men kanske inte hade med det att göra. Dom kanske jobbade fram till 07 lr nåt :)
Kontentan är ändå att vi har en tråd om en ständigt krånglande VOC? Jag upplevde inga problem med min gamla bil, V70 MY13. Är detta isolerat till nya bilar eller har de äldre också samma problem? Det verkar ju ha uppkommit nu på senare tid. Är det kanske fel på bilens mottagning eller något?
Robbi skrev:
Elmeholt skrev:
Robbi skrev:Min fungerar nu.
Nu fungerar min oxå, slog på den manuellt först, men kanske inte hade med det att göra. Dom kanske jobbade fram till 07 lr nåt :)
Kontentan är ändå att vi har en tråd om en ständigt krånglande VOC? Jag upplevde inga problem med min gamla bil, V70 MY13. Är detta isolerat till nya bilar eller har de äldre också samma problem? Det verkar ju ha uppkommit nu på senare tid. Är det kanske fel på bilens mottagning eller något?
Farsans XC60 -12 har samma problem med VOC som min XC70 -15, så det är nog alla bilar. Tror inte det är bilens mottagning då jag alltid kan starta värmaren med "Heat starter" appen, den skickar ju sms direkt till bilen. Nä jag tror det är VOC-servern som har problem. Kanske har det sålts för många bilar med VOC så servern brakar ihop pga det. Alla med nya bilar testar säkert funktionen flitigt också :D
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
Instabil styrning (XC70 -16)

Du skriver framhjulsinställning, senast jag g[…]

Angående 0W-20 olja mot 0W/5W-30/40 olja. […]

När jag hämtade ut min bil 2022 sa s&aum[…]

Det är den bakre du ska mäta på. D[…]