- mån 04 feb 2013, 08:56
#725294
Bedömmer att det är så här.
TRACS elektrisk diffbroms , fördelar kraften med bromsen mellan höger/vänster. Kom på 850, går att stänga av på 850/v70. Sedan gör det inte det. Från v70N framåt så är det standard, är alltid på även om STC/DSTC är av.
STC = endast antispinn går in och stryper motorn
DSTC = antispinn och antisladd D står väl för antisladdelen Dynamic Stability Traction Control kanske? Går inte att stänga av men får lite nedsatt funktion när man stänger av antispinndelen.
Så de första haldex och visko-bilarna är hyffsat hardcore, inte ens antispin, och ingen DSTC som går in och förstör :twisted: så vida man inte har beställt till det, nu för tiden är jag dock såpass gammal att jag uppskattar DSTC
MartinS skrev:Nej inget STCjoelf skrev:Det är väl STC ändå? Fast TRACS och STC kanske har snarlik funktion?Mabuse skrev:I vilket läge hade du DSTC?Har ingen DSTC på den, det var tillvall fram till 04/05. Så den saknar all form av antispinn. Bara TRACS som hjälper till att fördela kraften.
/Martin
Bedömmer att det är så här.
TRACS elektrisk diffbroms , fördelar kraften med bromsen mellan höger/vänster. Kom på 850, går att stänga av på 850/v70. Sedan gör det inte det. Från v70N framåt så är det standard, är alltid på även om STC/DSTC är av.
STC = endast antispinn går in och stryper motorn
DSTC = antispinn och antisladd D står väl för antisladdelen Dynamic Stability Traction Control kanske? Går inte att stänga av men får lite nedsatt funktion när man stänger av antispinndelen.
Så de första haldex och visko-bilarna är hyffsat hardcore, inte ens antispin, och ingen DSTC som går in och förstör :twisted: så vida man inte har beställt till det, nu för tiden är jag dock såpass gammal att jag uppskattar DSTC