Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daniel73
Krollspell skrev:
Daniel73 skrev:

Tyvärr tror jag dom avser den 4 cyl Vea D4, inte de 5 cylindriga D4. Vea D4 motorn kommer väl att landa med Polestar som ungefär Vea T6:an på typ 4-6 hk mer för nästa 10 000 kronor!
19hk och 40nm för att vara exakt
OK! Vart hittar du den infon?[/quote]

Volvos bilkonfigurator bland annat.
200hk och 440nm på 4-cyl D4

Har det på min bil sedan i juni...
av gustavm
Daniel73 skrev:
Krollspell skrev:
Daniel73 skrev:

Tyvärr tror jag dom avser den 4 cyl Vea D4, inte de 5 cylindriga D4. Vea D4 motorn kommer väl att landa med Polestar som ungefär Vea T6:an på typ 4-6 hk mer för nästa 10 000 kronor!
OK! Vart hittar du den infon?
Volvos bilkonfigurator bland annat.
200hk och 440nm på 4-cyl D4

Har det på min bil sedan i juni...[/quote]

Hej Daniel!

Hur upplever du bilen efter konverteringen? Märker man som vanlig "gubbe" någon skillnad?

Mvh
Gustav
av Daniel73
Ingen enorm skillnad men visst blev den lite rappare när man dka upp i fart på motorvägen.

Största behållningen tycker jag är att växlingarna sker snabbare och att gasresponsen blev klart snabbare.
Kör man lungt beter den sig som vanligt.
Kör man om så ligger den kvar onödigt länge på låg växel men det fixar man lätt med rattpaddlarna.

Om det är värt 8400kr som jag betalade?
Nja, men jag hade nog gjort det igen.
Användarvisningsbild
av Slasse
Daniel73 skrev:
Krollspell skrev:
peppe67 skrev:Krollspell
Jag kollade på polestar.se och enligt ett pressmeddelande från den 28/10 har de nu släppt uppgraderingen till D4 motorn av 2016 års modell :D
20 dieselhästar är ju som 30 bensinhästar. Helt klart värt det. :-)-)
av gustavm
Tack Daniel för svaret!

Jag får fortsätta klura, skulle vilja provköra en med polestar och jämföra på riktigt. Annars man kan köpa det på nätet och åberopa distansavtalslagens ångerrätt? :)
av Daniel73
gustavm skrev:Tack Daniel för svaret!

Jag får fortsätta klura, skulle vilja provköra en med polestar och jämföra på riktigt. Annars man kan köpa det på nätet och åberopa distansavtalslagens ångerrätt? :)
Nej, det fungerar inte då du inte kan returnera programvaror.

Behöver man fundera är det inte värt det.
Kanske roligare att köpa snygga fälgar för pengarna istället.
av peppe67
xc70-2.jpg
xc70-2.jpg (94.31 KiB) Visad 286 gånger
Ahh äntligen, idag har vi hämtat pärlan :D Nu får frugan ärva gocarten så kan jag glida fram ståndsmässigt istället :) 8) :lol:
av Nurnoj
Det här får bli mitt första inlägg i forumet, men jag har nu äntligen fått leveransdatum av min säljare. Fredagen den 13 november ska jag hämta min XC70 Classic Sport D4 AWD! Minvolvo är inte uppdaterad för mig, trots att jag fått reg- och vinnummer av säljaren.

Med tanke på alla andra inlägg känner jag mig ganska ensam om att ha valt kombinationen manuell låda och nivåreglering. Är det någon annan som valt den kombinationen? Jag provkörde en D4 AWD automat, men insåg ganska snabbt att automat inte var min grej.

När jag beställde bilen ingick "vinterhjulskampanjen" och när jag nu bad dem leverera bilen med vinterhjulen monterade fick jag svaret att det var vissa leveransproblem just nu, men att de jobbar på en lösning... Undra just vad det blir för lösning...? Snökedjor på sommarhjulen?

Min senaste Volvo var en 242 DL från 77. Jag hoppas jag blir lika nöjd med XC70 men förväntar mig lite bättre framkomlighet :P
Användarvisningsbild
av joel80
Nurnoj skrev:Det här får bli mitt första inlägg i forumet, men jag har nu äntligen fått leveransdatum av min säljare. Fredagen den 13 november ska jag hämta min XC70 Classic Sport D4 AWD! Minvolvo är inte uppdaterad för mig, trots att jag fått reg- och vinnummer av säljaren.

Med tanke på alla andra inlägg känner jag mig ganska ensam om att ha valt kombinationen manuell låda och nivåreglering. Är det någon annan som valt den kombinationen? Jag provkörde en D4 AWD automat, men insåg ganska snabbt att automat inte var min grej.

När jag beställde bilen ingick "vinterhjulskampanjen" och när jag nu bad dem leverera bilen med vinterhjulen monterade fick jag svaret att det var vissa leveransproblem just nu, men att de jobbar på en lösning... Undra just vad det blir för lösning...? Snökedjor på sommarhjulen?

Min senaste Volvo var en 242 DL från 77. Jag hoppas jag blir lika nöjd med XC70 men förväntar mig lite bättre framkomlighet Bild
Välkommen till forumet. :)
Min säljare berättade för mig häromdagen att det var lite problem att få fram vinterfälgar.. Speciellt till XC70 och V70 då det beställts väldigt många under hösten. Jag som väntar på en V60 skulle ev. klara mig utan extra väntan.. Men ha visste inte säkert... Vågande inte lova leverans samma vecka som bilen kommer till dom i allafall.

Du får ta lite bilder på nya fina bilen och lägga upp! :)
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 116

Jag är tveksam. I landet Sverige älskar[…]

300kronors lådan fungerade! Växlar v&au[…]

Dimension på intercoolerrör?

Någon här som har ett intercoolerrö[…]

Motoroljenivå