Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Jag fiskar upp min gamla tråd, jag var seg på att bestämma mig, men nu är det gjort.

Nu är den beställd! Det blev en Ice vit V70 D4 Dynamic edition med hitechpaket och textilmattor. Kommer omkring 10/4, det blir med andra ord en ganska sen 2013. Gillade inte riktigt faceliften och slog till på en MY13 innan det var för sent

Tack för all input :-)
Användarvisningsbild
av ah17
V9097 skrev:Jag fiskar upp min gamla tråd, jag var seg på att bestämma mig, men nu är det gjort.

Nu är den beställd! Det blev en Ice vit V70 D4 Dynamic edition med hitechpaket och textilmattor. Kommer omkring 10/4, det blir med andra ord en ganska sen 2013. Gillade inte riktigt faceliften och slog till på en MY13 innan det var för sent

Grattis! Kör också en Ice vit. Svengelska?
Användarvisningsbild
av V9097
ah17 skrev:
V9097 skrev:Jag fiskar upp min gamla tråd, jag var seg på att bestämma mig, men nu är det gjort.

Grattis! Kör också en Ice vit. Svengelska?
Japp! Färgen heter Ice vit, på klingande svengelska. Jag märkte hur säljaren tvekade, men sa "Ice white"

Nåväl, nu är det bara att vänta. Och hitta ett lämpligt första resmål för lite snygga bilder!

Härligt, beställde själv en V70 D4 Dynamic edition MY13 för 2veckor sedan, kommer i mitten av april.
Jag lade till AWD (inkl. aut), R-design och VOC + delbart drag, silver rails, tonade rutor, lackskydd och
lite annat lull lull dock ingen Nav eller Drive assist-paket.

Funderade faktiskt på vit men frugan ville ha svart och så blev det silver. :)

Tog du inte Volvo On Call?
Ring och försök att lägga till! Jag vill aldrig mer ha en bil utan VOC eller liknande! :)
Användarvisningsbild
av V9097
joel80 skrev:

Tog du inte Volvo On Call?
Ring och försök att lägga till! Jag vill aldrig mer ha en bil utan VOC eller liknande! :)
Jag har hi-tech :D Det ingår väl där? Jag gillar verkligen kombon av Dynamic Edition och hi-tech, det gör bilen nästan komplett. Jag saknar egentligen bara 3 saker, silverrails, elbaklucla och elmanövrerad förarstol. Kommer njuta stort av taklucka, skinn, keyless, navigation, nivåreglering, sportchassiet, njordfälgarna, fjärrstyrd värmare, 400Nm, streaming av musik mm
Ah.. jag verkar ha dålig koll på Hi-tech-paketet.

Jag kände först att jag saknade RTI och borde ha beställt det trots extrakostnad på 14k... men så här i efterhand inser jag att jag hade haft svårt att bestämma mig för om jag skulle köra med RTI framme eller med staplarna. Jag bara hat-älskar staplarna och stirrar på dem ständigt för att tävla med mig själv om att köra snålt. :)

Köpte istället Garmins värsting och satte fast med broditfästen för mittkonsollen. Blev totaltkostnad på dryga 3000kr istället. Och nu har jag ju då flera skärmar i bilen och kan se både navigator och sensus staplar eller annat..

Plus att jag har en Dashcam fast på fönstret och min mobil i ett annat brodit-fäste.. haha. Bilar som är på väg att köra om saktar in och vågar inte köra om för det blinkar och lyser så mycket. (:-)
Nu senaste resorna hade jag också en GoPro-kamera monterad på instrumentbrädan för ett videoprojekt i jobbet.
joel80 skrev:. Bilar som är på väg att köra om saktar in och vågar inte köra om för det blinkar och lyser så mycket. (:-)
Har du mörkblå jacka också? :twisted:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Det där verkar inte funkar så bra, min […]

V90 läggs ner.

Ja, 7% av nybilsregistreringarna för diesel &[…]

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710