- tor 01 mar 2012, 22:07
#624353
Visst är T4 en mycket tunnare motor än 2,5FT, men också modernare, 25% snålare (ca) och lättare - kanske sämre framkomlighet men också lättare. Man kan ju åtminstone påstå att T4 är närmare 2,5FT i prestanda än 2,0F. Men visst är 2,5FT en härlig motor på många sätt. Jag skulle dock tveka att betala 175 000-200 000 för en V70II med de gamla törstiga motorerna, t ex 2,4D/D5 MY09, 2,5FT MY10 om man nu kan köpa en ny T4 billigt (det ändras - nästa år kanske det är D3). det är grymt många bra paket på nya V70 nu:
4900 Momentum
10000 ORE
19900 HighTech
etc.
Sen är det en del som säljer privat som upptäcker att efter att ha kollat runt på firmor så hittar man snart en prisvärd bil hos n´ågon Volvo- eller annan seriös handlare i Sverige som har en bil för mycket... likviditetsproblem eller annat...
PH
4900 Momentum
10000 ORE
19900 HighTech
etc.
Sen är det en del som säljer privat som upptäcker att efter att ha kollat runt på firmor så hittar man snart en prisvärd bil hos n´ågon Volvo- eller annan seriös handlare i Sverige som har en bil för mycket... likviditetsproblem eller annat...
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24