Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Variosboy skrev:
Men det är väl ingen anledning att ta upp ett enstaka fall där en dieselbil inte startat. Eftersom ingen av oss här vet varför. Det blir ju bara löjligt.
Jag får ta åt mig. Det jag villle få fram är att det händer att det är så. Det talas mycket och ofta om etanolbilars kallstartsegenskaper. Jag menar att det oftast inte är bränslerelaterat, utan handhavandefel. Sjuksyrran med Forddieseln gjorde fel troligen.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Kör en 2.0F med ethanol, den har startat vid -27 utan problem! Jag tankar billigare, betalar mindre skatt samt parkerar gratis! Det bästa val jag gjort i bilväg! Skall dock tilläggas att 2.0 är däremot slö. Men å andra sidan skulle jag vilja ha en starkare motor och bil för detta ändamål skulle jag aldrig köpa en V70 hur som helst :)
av Jimpen89
Efter att läst tråden så kände jag att jag måste testa att tanka etanol så jag gjorde det i tisdags. Bara varit - 20 som kallast och bilen startar som vanligt. Brummade lite annorlunda i början bara. Resterande delen av vintern blir det etanol i tanken.

Kommer ihåg att jag läst i en tråd förut att man borde tanka 95 var tredje tank eller något sådant. Är det bara svammel eller är det något man bör göra?
av MattiasD
Jag körde min förra 2.5FT drygt 5000 mil alltid på E85. Så att tanka var tredje tank bensin är bara svammel.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]