Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Helt riktigt har nyttjat det facktumet vid tidigare tillfällen då långfingrade individer varit framme och hel enkelt kontantreglerat och sedan taggat upp på en fetare anläggning men betalat ett fett pris för att montera i form av många långa timmar...
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Borttagen citering
Användarvisningsbild
av MartinS
Ocean skrev:Fick min V70 II med premium sound & sub för några vecckor sedan.. En bra kombination:)
Får man reservhjul i V70 med den kombinationen? Jag grämer mig en del för att min XC saknar det...

/Martin
av Enzo
VolvoB20 skrev:
Ocean skrev:Fick min V70 II med premium sound & sub för några vecckor sedan.. En bra kombination:)
Ja för nästan 40 raketer så vore det ju skam om det inte lät grymt bra. För sådan summor idag får man ju normalt en vettig CD/DVD/Bluray, Integrerad Dolby Surround stärkare, högtalare och en 50 tums LED tv.
Men den BD-spelaren kan du väl inte uppgradera till 4-K-upplösning när det kommer, och den integrerade stärkaren klarar ju inte de kommande ljudformaten. För att inte tala om teven. Den kan inte uppgraderas till OLED eller högre upplösning.

Vilken skitutrustning det är. Fram för modulära teveapparater där man kan byta panel etc.

För det är väl inte så att du köper dagens hemelektronik B20? Den blir ju snabbt föråldrad.

;)
av perhall
VolvoB20 skrev:
Variosboy skrev:Kostar standardstereon i V70II 18000????? Lät ju pissdyrt!!
Nä inte 18.000... 15.000 gissade man när jag frågade för det är ju en rent hypoteisk fråga då man inte prissatt den separat till slutkund.

Enligt uppgift kostar originalstereon 15.000 i grundutförande, huvudenhet, displayer, styrningar, nätverk, förstärkare, högtalar kablar osv,
HP adderar 4000, dvs 19.000
Sen kostar sub+PS 22.000 kr. Så totalpriset för stereon med sub i bilen 37.000 kr om man frågar volvo.
Nja, för 10 år sen köpte jag en ny Volvo och då kostade std-stereon i 60/70/80-bilarna 5900 och var bra (tror det var samma pris i 40-bilarna också). För 2100 fick jag en HP i min T5:a, lät bättre än dagens HP... På den tiden fanns fortfarande en o annan som inte köpte stereo men det var ovanligt. Blev standard på MY05.
PH
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Enzo skrev:För det är väl inte så att du köper dagens hemelektronik B20? Den blir ju snabbt föråldrad.
;)
Jopp, för jag kan ju enket dumpa den och köpa ny så fort det kommer nya coola saker utan att jag behöver skrota mitt hus.

Du ( vi alla faktiskt) sitter ju själv med skägget i brevlådan......
Enzo skrev: Re: Suck Mecken hittar inget fel på radion!
Enligt min mek är detta ett känt fel och de jobbar på det hos Volvo. Jag väntar själv på en lösning.
Om volvo tycker att detta inte är fel utan att det ska vara så så är det ju bara skrotning av bilen som gäller för att uppgradera radion går ju inte,

Hoppas verkligen volvo fixar detta så man slipper det....
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
av Steff 99
Både bilar o hus behövs bytas , bilar oftare , så jag tycker att signalen att stereon börjar bli gammal är toppen då är det dags att byta bil.
Vilken lycka både ny bil och stereo... :twisted:
av Enzo
VolvoB20 skrev:
Enzo skrev:För det är väl inte så att du köper dagens hemelektronik B20? Den blir ju snabbt föråldrad.
;)
Jopp, för jag kan ju enket dumpa den och köpa ny så fort det kommer nya coola saker utan att jag behöver skrota mitt hus.

Enligt min mek är detta ett känt fel och de jobbar på det hos Volvo. Jag väntar själv på en lösning.
Om volvo tycker att detta inte är fel utan att det ska vara så så är det ju bara skrotning av bilen som gäller för att uppgradera radion går ju inte,

Eh, om du skulle skrota en 1 år gammal bil för att det var pissig radiomottagning tycker jag i ärlighetens namn du ska söka hjälp!
av Enzo
VolvoB20 skrev:
;)

Ja och du kan köpa ny bil, du behöver inte riva garaget. Precis samma resonemang!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]