Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
För första gången (om vi bortser från den DAF 66 SL som mina föräldrar hade när jag tog körkort) har jag nu skaffat en bil med automatlåda.

Det får vara hur onödigt och dyrt det vill, men det är jädrigt bekvämt!

Det där med toppfarten betänkte jag förra gången jag köpte ny bil, en 854 Turbo som införskaffades hösten 1993. Men nu har jag blivit för gammal, alternativt visare, för att bry mig om det.
av AllanB
Där har vi det, människan har helt enkelt blivit mer bekväm (med all rätt?). Man vill slippa problem som kan uppstå och ha ett så bekymmerfritt liv som möjligt.
Har man råd tycker jag man ska köpa awd, finns inga nackdelar då. Värdeminskningen kommer äta upp alla andra argument mot awd hur som helst.
Sen kan man ju tycka att man inte behöver awd men det är en annan sak.

Däremot kan jag bekräfta att man blir en bättre bilförare med awd. Körde merc e-klass till fjällen en kväll i vintras och körde så fort jag vågade men nog f-n blev jag omkörd av 2-3 a4 allroad ändå :-)-) .
Användarvisningsbild
av apersson850
AllanB skrev:Sen kan man ju tycka att man inte behöver awd men det är en annan sak.
I den här tråden har vi sett inlägg från de som inte alls tycker sig behöva AWD, från de som tycker det är dyrt, tungt och meningslöst, till de som tycker det är roligt att sprätta med på vintern och sådana som jag själv, som i snitt varannan vecka hamnar i lägen där de som har tvåhjulsdrivet har problem, men det har inte jag.

Och då är det ändå inte vinter än.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]