- sön 26 sep 2010, 11:44
#449406
Femman är ju ingen sportbil så den är ju såklart inte lika kul som en 911, Boxster eller för den delen en treserie. Men jämfört med en V70 är den ju rena nöjesmaskinen. Maken till oinspirerande bil som V70 får man leta efter... Just därför den är så bra med familjen ombord, bilen pockar ju inte på att köras.
Gillar också interiören i V70II, lite Mercedes w124 som ju var en härlig vagn. Har kört 8k mil i V70II Summum och sätter man sig i en F10 så är det en annan värld både avseende atmosfär och känsla enligt mig. Har överhuvudtaget svårt att tro att någon som kört nya femman tycker att en V70 är en seriös konkurrent på något område utom möjligen bagageutrymme och, såklart, ekonomi.
Jag har väldigt svårt för diesel, härom veckan provkörde jag 523i och 530d och föredrar faktiskt den svagare bensinaren även om den är mycket långsammare. Gång- och ljudkultur samt den mycket trevligare effektkurvan gör att bilen känns mycket mer premium. Motor och drivlina är bilens hjärta - bensin ger fortsatt mest till den som uppskattar att köra bil inte bara åka med.
När det gäller 528i så undrar jag om det finns någon bil i klassen som slår 0-100 på 6,7 sek,250 i toppfart kombinerat med 0,76 l bensin per mil? Just denna motor känns som den mest "BMW-mässiga" med maxeffekt vid 6600 varv :D Faktiskt lite sugen på att ta den istället för 535:an.
För er som har svårt för ams så kan jag meddela att de föredrog D5 motorn framför BMW:s 2-litersdiesel ur körglädjeperspektivet... Dessutom är det första gången jag sett att den fått en anständig accelerationstid 8,2 sek till 100.
Mvh
Arese
Gillar också interiören i V70II, lite Mercedes w124 som ju var en härlig vagn. Har kört 8k mil i V70II Summum och sätter man sig i en F10 så är det en annan värld både avseende atmosfär och känsla enligt mig. Har överhuvudtaget svårt att tro att någon som kört nya femman tycker att en V70 är en seriös konkurrent på något område utom möjligen bagageutrymme och, såklart, ekonomi.
Jag har väldigt svårt för diesel, härom veckan provkörde jag 523i och 530d och föredrar faktiskt den svagare bensinaren även om den är mycket långsammare. Gång- och ljudkultur samt den mycket trevligare effektkurvan gör att bilen känns mycket mer premium. Motor och drivlina är bilens hjärta - bensin ger fortsatt mest till den som uppskattar att köra bil inte bara åka med.
När det gäller 528i så undrar jag om det finns någon bil i klassen som slår 0-100 på 6,7 sek,250 i toppfart kombinerat med 0,76 l bensin per mil? Just denna motor känns som den mest "BMW-mässiga" med maxeffekt vid 6600 varv :D Faktiskt lite sugen på att ta den istället för 535:an.
För er som har svårt för ams så kan jag meddela att de föredrog D5 motorn framför BMW:s 2-litersdiesel ur körglädjeperspektivet... Dessutom är det första gången jag sett att den fått en anständig accelerationstid 8,2 sek till 100.
Mvh
Arese
Always apex everything
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017