Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av erc
nilsotto skrev:Fick ett bud på en 2.5FT Business Momentum automat med drag för 197000:-. Det är en ny 2010:a men bilen är tillverkad redan i juni 2009. Den har alltså stått osåld hos ÅF i nästan ett år. Är det värt att slå till på denna, eller bör jag vänta på 2011:orna? Verkar som om 2.5FT motorn kommer att utgå? Kanske blir svårsåld om några år med tanke på den relativt höga förbrukningen? Många verkar ju satsa på diesel numera, men jag är som sagt villrådig.
Tacksam för alla tips.
197000 för en V70 2.5FT Business Momentum med automat och dragkrok är ett riktigt, riktigt bra pris. 197000 är ungefär vad man får betala för en kampanjprissatt V50 1.8F Kinetic...

Svårsåld? Nah... Även om biltypen mot förmodan skulle tappa enormt i värde står du ju säker i och med att du knappt betalat 2/3 av bilens listpris...

Kolla upp om bilen tagits i trafik eller ej. Värt att veta hur länge garantierna gäller.
av nilsotto
nilsotto skrev:Fick ett bud på en 2.5FT Business Momentum automat med drag för 197000:-. Det är en ny 2010:a men bilen är tillverkad redan i juni 2009. Den har alltså stått osåld hos ÅF i nästan ett år. Är det värt att slå till på denna, eller bör jag vänta på 2011:orna? Verkar som om 2.5FT motorn kommer att utgå? Kanske blir svårsåld om några år med tanke på den relativt höga förbrukningen? Många verkar ju satsa på diesel numera, men jag är som sagt villrådig.
Tacksam för alla tips.

Ooops, skrev visst fel på 100tusen. 297000:- skall det naturligtvis vara. Är det fortfarande ett bra köp?
Användarvisningsbild
av Momentum
nilsotto skrev:

Ooops, skrev visst fel på 100tusen. 297000:- skall det naturligtvis vara. Är det fortfarande ett bra köp?
Hmmm - en viss skillnad

Men du kan ju bedöma själv, i och för sig dieselbilar.....

CGJ243 V70 2.4D Business Summum 310.600:- 298.600:- 3.148:-/mån
EHE118 V70 2.4D Business Momentum 299.600:- 284.800:- 3.004:-/mån

VOLVO V70 2.4D Version Active
Momentum-utrustad. Ord. pris 327.800:- NU 278.900:- BRA BIL-PAKET: Metalliclack, tidur
bränslevärmare, nyckelavstängning krockkudde. Ord pris 9.800:-. Nu 5.900:-

http://www1.brabil.se/documents/hotspot ... 0_17.4.pdf
av mazaso
Nån som vet om parkeringsvärmaren ingår i Business Activepaketet om man väljer D3? Jag hittar inte information om att det gör det någonstans.
En annan sak,, vet ni om att man inte kan välja elmanövrerad förarstol (cirka 8700:-) om man inte väljer till ventilerat läder för cirka 16000:- också. Hur sjukt är inte det?
Användarvisningsbild
av na96gen
Parkeringsvärmare ingår till alla Volvos dieslar, för att få bra värme när det är -20 grader. Det går att beställa el förarstol. (Iof kan det vara någon konstig begränsning i Active paket som sätter begräning.) Har annars varit tvärsom att man måste ha elstolar på båda i fram för att beställa ventilerat läder.
av Moody
mazaso skrev:Nån som vet om parkeringsvärmaren ingår i Business Activepaketet om man väljer D3? Jag hittar inte information om att det gör det någonstans.
En annan sak,, vet ni om att man inte kan välja elmanövrerad förarstol (cirka 8700:-) om man inte väljer till ventilerat läder för cirka 16000:- också. Hur sjukt är inte det?
Lägger du på 15000 så får du Business Premium och får då hela Summum-paketet med bla elmanövrerad förarstol, det är nog det vanligaste sättet för att få den elmanövrerade förarstolen.
Användarvisningsbild
av Momentum
mazaso skrev:Nån som vet om parkeringsvärmaren ingår i Business Activepaketet om man väljer D3?
Värmare sitter nog där på en D3:a
Men tiduret kostar numera 3700kr
eller om man vill fjärrstyra med telefonen om man väljer till Volvo On Call
Användarvisningsbild
av philipsguy
na96gen skrev:om man kikar på brabil verkar det inte hända nått..
http://www1.brabil.se/documents/pdf/pri ... ta_v70.pdf
OBS! OBS! Det som står i detta dokument om vad som ingår i driver support (que assist, full autobroms, pedestrian detection) är nog ett allvarligt fall av copy paste från vad som ingår i DS för nya S60. Detta ingår INTE i V70:s Driver support-paket, bara de "gamla" funktionerna. Kontrollerat även mot Volvos V70-katalog April 2011 och framåt. Visst blev man lite lurad, men det var för bra för att vara sant!!!
av Michael08
Fick Volvo V70 broschyr hem idag gällande från april 2010 så antar att den gäller för my2011.
D3 motorn är uppgiven som 144 co2 för manuell låda samt 159 för automat och förbrukning 5,5 litern milen /(6,0 automat)

Funderar på att beställa denna - kör bmw 5 serie idag men är inte särskillt imponerad av den sedan har den hemska stolar något som v70 däremot har riktigt bra plus ventilationen har alldrig funkat riktigt.

Eftersom det är en förmånsbil så kan eventuellt en subary legacy gasbil kunna vara ett alternativ till volvon eftersom man får 40% rabatt på förmånsvärdet däremot volvon med 1,6 liters motorn känns inte som något alternativ helt enkelt för slö motor.

Företaget har satt upp en egen internpolicy med 145g co2 som max för förmånsbilarna och då blir det inte mycket att välja på om man vill ha en större familjebil.

Om det blir volvon så blir det nog momentum paketet fast uppgradera till skinnklädsel, drag, metallic samt tidur till motorvärmare. summum paketet finns inte mycket som jag är intresserad av bara massa elektroniska saker som kan gå sönder samt 17" fälgar som gör bilen extra stötig/bullrig

/Michael
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 21
Motorbyte Volvo 240

Jag har gjort ett ""hittepå" […]

Fel centerhögtalare?

Felbyggda Volvo är inte så ovanligt , b[…]