Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lazy
kave skrev:
Ynot skrev:Min slutplädering blir:
Ta bort onödiga emblem så får ni en renare och snyggare bil. ;-//
Vad bra, då ska jag ta bort emblemen direkt. Det har varit ett väldans tvättande i vinter och jag kunde aldrig gissa att det hängde på emblemen.
Kan jag skippa 18" också då o gå direkt på 16" fälgar?
Ännu ett kul inlägg från syjuntan ? :-DD
Användarvisningsbild
av Racetwin2
XC90_Executive skrev:Jag är lite sugen på att rensa bakluckan helt och bara sätta dit ett Polestar-emblem. På den nya bilen då alltså.
Kan bli snyggt Executive!

Ja kring alla inlägg i denna tråd kan jag bara säga att anledningen från början att överhuvudtaget skriva ut emblem med motorstorlek m.m. var ju just för att visa att det var något "speciellt" med bilen Ex "20 valve", "Ghia", "Intercooler", "Turbo", "GTI" så jag ser inget fel med att skylta med vad man har. För mig är bilen iaf något som jag ser som ett stort intresse och jag har denna bilen för att jag ville ha just denna bilen och varför inte visa det då? (Just det - en Volvo:-) ). Samma med Bi-Fuelen jag hade. Jag var faktiskt stolt över att det var en miljöbil. Ser å andra sidan inget fel i att ta bort emblemen heller. Kan förstå de som vill ha bilen "clean".

Att endast ta bort emblemet och för övrigt inte göra något alls (fälgar, styling, tonade rutor, andra tillval etc) känns lite konstigt. En bil blir knappast "clean" genom att bara ta bort ett motoremblem.......

Tror inte heller att någon skulle erkänna att de tagit bort emblemet för att det är en snikmodell :D
av RCE
En hel del intressanta inlägg blev det av denna enkla fråga :D Men som sagt det blir en helt ren baklucka på frugans 2.5 FT för det är det som enligt oss är både snyggast och lättast att hålla ordning på. Vad andra tror att det är för motor spelar inte oss någon roll och om vi nu inte skulle haft drag på den hade det blivit en 2.0 som frugan egentligen siktat in sig på. Det är en andra bil för att hämta/lämna barn och dra släp mm.

Sen måste jag berätta att jag idag såg att en som bor några gator bort som hade en svart R-design helt utan emblem där bak, mkt snyggt.
av Twendor
Har fått borttatt motoremblem fra fabrikk på de siste nybilene, og jeg har ikke hatt små motorer i de bilene.
Jeg tenkte å sette dit noen nye emblem "Bsr....." f.eks.
Men kan jo bli litt skumt med alle Bmw og Audi eiere som vil utmane, så de har fått ligge ubrukt. ;-//
av Lazy
Emiljonsson7 skrev:
XC90_Executive skrev:Jag är lite sugen på att rensa bakluckan helt och bara sätta dit ett Polestar-emblem. På den nya bilen då alltså.
Kan bli snyggt Executive!

Ja kring alla inlägg i denna tråd kan jag bara säga att anledningen från början att överhuvudtaget skriva ut emblem med motorstorlek m.m. var ju just för att visa att det var något "speciellt" med bilen Ex "20 valve", "Ghia", "Intercooler", "Turbo", "GTI" så jag ser inget fel med att skylta med vad man har. För mig är bilen iaf något som jag ser som ett stort intresse och jag har denna bilen för att jag ville ha just denna bilen och varför inte visa det då? (Just det - en Volvo:-) ). Samma med Bi-Fuelen jag hade. Jag var faktiskt stolt över att det var en miljöbil. Ser å andra sidan inget fel i att ta bort emblemen heller. Kan förstå de som vill ha bilen "clean".

Att endast ta bort emblemet och för övrigt inte göra något alls (fälgar, styling, tonade rutor, andra tillval etc) känns lite konstigt. En bil blir knappast "clean" genom att bara ta bort ett motoremblem.......

Tror inte heller att någon skulle erkänna att de tagit bort emblemet för att det är en snikmodell :D
Jag håller med dej i mycket här och att fler än jag använder ordet "ren/clean" i denna tråd när gäller borttagning av emblem. :D
av Amli
Ynot skrev:
Jag håller med dej i mycket här och att fler än jag använder ordet "ren/clean" i denna tråd när gäller borttagning av emblem. :D
INGEN skulle som sagt erkänna att de tar bort emblemet för att dölja att det är en snikmodell :roll:
Men det finns ju inget rätt eller fel i frågan. Vill man ta bort det så gör det bara.
Skulle bli riktigt med deras loggo snyggt mot din vita baklucka!! :-)-)
av UffeXC
Beställde min XC90 från fabrik fast utan emblem, trodde jag... Det enda som var orta var D5. Alla andra beteckningar satt kvar, så jag funderar starkt att på egen hand också plocka awd och XC90 emblemet. Det stora
V O L V O i luckans ovankant är heller inte snyggt, men det jag vill ersätta det med finns ej. Jag skulle vilja ha den runda Volvo-loggan typ det som sitter i fronten fast något mindre. Tänk det centralt på luckan där bak och inget mera. DET blir snyggt!!
av v70diesel06
Tycker bilen blir helt ointressant när emblem saknas,tittar alltid och jag blir omkörd in hel del i yrket.Känns som en småpojksfason att plocka bort emblem,typ 80-tal.Många Ford granada ägare tog bort emblemen och ersatte med ett mercedesmärke!!!!Därav namnet Finnmerca Sånt finns i mitt minne.Vad tror man?blir bilen fränare?Sen allt snack om att det är lättare att hålla rent,ser det som ett litet problem o dra tvättborsten över ett emblem på 5*3 cm.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ni väcker gamla BMW-minnen från den tiden när jag åkte BMW och var aktiv i BMW-Världen.

Det var där som "Bortagning av emblem" uppfanns.

Det uppfanns av alla stackare som tyckte att det var ultra-skämmigt att det stod 518 eller 520 på bakluckan på deras undermotoriserade bilar. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 18

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]