- ons 06 jan 2010, 10:46
Steff 99 skrev:Nu läste du nog mitt inlägg lite slarvigt, jag skrev att det visst har funnits "fel" på mina taxibilar. Och jag har ställt otroligt höga krav på mina bilar, de har ju varit mitt levebröd och skall bara fungera. Men jag har bedömt vilket som är bäst, att köra med ett litet oljud eller en liten vibration i bromspedalen till nästa service eller avbryta arbetspasset och störta till verkstad. Men du har nog rätt i det du skriver, att vi bedömmer vad som räknas till "fel" lite olika.KKR skrev:Fantastiskt..jag har kört ca 300.000 mil också i en mängd olika bilar , tror inte att jag kört någon bil där det inte funnits fel att åtgärda, men det beror nog på vilka krav man ställer.
Jag är nog en av de du åsyftar. Det jag skrivit är bland annat att jag under mina över trettio år som taxiägare i Stockholm haft bland andra 14 Volvo. Med dem har åkeriet bara behövt bryta 2 arbetspass på över 300.000 mil. Men givetvis om man tar med trasiga glödlampor och annat som åtgärdats vid ordinarie servicetillfällen, så visst har det funnits "fel". Jag lurar varken mig själv eller omgivningen.
Förmodligen är det så att det som jag uppfattar som fel märker inte andra.
När jag arbetade inom bilsälj, när någon skulle byta in en bil så var alla felfria enligt ägarna, jag tror att merparten inte brydde sig därför upptäckte dom inte att både det ena o andra inte fungrade.
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo