- mån 04 jan 2010, 09:23
Kan man inte ha en av varje? Vi har en A4 som vi funderar på att byta till en Beg XC90. Det tycks finnas många hyllvärmare ute på beg marknaden.
Moderator: Moderatorer
XCThord skrev: Trots att vi ytterst sällan är fler än två i bilen, skulle jag lätt valt en XC90 om det inte vore för att jag kör inne i Sthlms innerstad flera gånger i veckan. En XC90 är för svårmanövrerad och kräver för stora p-platser för att funka bra där tycker jag.Är nog en psykologisk grej eftersom du sitter högre upp. XC90 är nämligen bara 2 cm bredare än XC70. XC70 är däremot 3 cm längre än XC90.
Amli skrev:Ska inte försöka ta något från XC90, det är säkert en på jättemånga sätt en kanon bil!!! Men att jämföra gamla XC90 med ML, Q7 och X5 skulle jag säga att den åker på stryk på alla punkter, bortsett från utrymme och pris.Instämmer. Har skrivit om mina intryck av XC90 vs Q7 och LC100 tidigare och domen är inte nådig. Pris och utrymmen till Volvons fördel, visst men resten får den stryk i. Värst är ändå känslan av att köra en vattensjuk kamel som gungar fram när man kör XC90. Bilen har ju samma beteende på vägen som saligen avsomnade Volvo 340. Nickar och gungar fram på vägen. Q7-an ligger i jämförelse platt på vägen och man har känslan av att man sitter "I" bilen. Inte "PÅ" bilen som med XC90. Motorerna ska vi inte tala om. Visst V8:an i Volvon är fin men det är V8:an i Audin också och 4.2 TDI/V8 Diesel i Audin är en dröm.
Men jag tycker ändå efter alla dessa år att utvändigt är den fortfarande snygg (R-design paket ett måste...). Invändigt känns den dock vääääldigt gammal.
UffeXC skrev:NU är den bokad! En XC90 R-design med allsköns utrustning enligt tidigare utsago i vitt. Återstår att se vad det blir för leveranstid.Grattis!!! Beställde min veckan innan Lucia och fick leverans vecka 10.
UffeXC skrev:NU är den bokad! En XC90 R-design med allsköns utrustning enligt tidigare utsago i vitt. Återstår att se vad det blir för leveranstid.Underbart. Avundsjuk blir man!
Amli skrev:Mycket möjligt :) Har iofs inte så stor erfarenhet av att köra XC70 eller XC90. Jag har själv en XC60 som är lite kortare och smidigare då det kommer till parkering och sånt.XCThord skrev: Trots att vi ytterst sällan är fler än två i bilen, skulle jag lätt valt en XC90 om det inte vore för att jag kör inne i Sthlms innerstad flera gånger i veckan. En XC90 är för svårmanövrerad och kräver för stora p-platser för att funka bra där tycker jag.Är nog en psykologisk grej eftersom du sitter högre upp. XC90 är nämligen bara 2 cm bredare än XC70. XC70 är däremot 3 cm längre än XC90.