Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Thho
NN från Bilia Vinsta återkom idag med ett förslag till kompensation. Måste väl säga att det kändes som en axelryckning.

-Personlig serviceman (har jag redan hos annan ÅF)
-Fri hyrbil vid service (framgick inte om det var för evigt eller så länge jag ägde bilen och jag frågade inte heller)
-Uppfattade det också som att dom vid tillfälle skulle stå för en recond (det var ju snällt)
-Något hemlighetsfullt om något annat, uppfattade inte vad eller när, som jag förmodades uppskatta

Jag har ju inte direkt drivit frågan om kompensation så jag vet inte riktigt vad som är rimligt.

Lovade att tänka på saken och återkomma. Eftersom jag lovade att redovisa förslaget om jag inte var nöjd så kan ni kanske gissa hur jag uppfattade förslaget.

Vad säger ni?
Användarvisningsbild
av AndersP
En kompensation i detta läge ska vara i paritet med det du förväntar dig.
Men om det ska läka sår och ge positivt eko här på JagRullar, ska det självfallet vida överträffa dina förväntningar.
Nu blev det lite som jasså :shock:
Användarvisningsbild
av Thho
AndersP skrev:En kompensation i detta läge ska vara i paritet med det du förväntar dig.
Men om det ska läka sår och ge positivt eko här på JagRullar, ska det självfallet vida överträffa dina förväntningar.
Nu blev det lite som jasså :shock:
Hmm, ja jag hade ingen speciell förväntan då jag löste saken själv och jag tänkte rösta med fötterna, dvs välja en annan verkstad i fortsättningen, men eftersom Bilia nu återkommit och vill erbjuda kompensation så att jag känner mig nöjd så tänkte jag i alla fall överväga ett ev förslag men då det kom så kändes det lite som en axelryckning eller ett jasså.

Känner inte att jag vill bråka om saken och det känns gnidet att återkomma och säga att "det där är jag inte nöjd med, JAG VILL HA MER"

Lutar åt att jag tackar för förslaget och testar någon av de verkstäder som ni föreslagit som alternativ istället. Bilen är privat så det spelar verkligen roll vem som hanterar bilen. På jobbet kör de flesta Volvo och dom kommer nog inte att anlita Bilia Vinsta efter detta.
av Bitez
Hmmm.. Jag var faktiskt hos en konkurrent till Bilia i Haga Norra, inga namn :)))) lite mera norr om stan bara :)))) De kunde absolut inte matcha mitt pris som jag fått hos Bilia Haga Norra. De blev även riktigt misstänksamma mot mig och det pris jag uppgav. Det hela slutade med att han frågade visst sin chef som nekade affären, så det var bara för mig att traska tillbaka till bilia med ett brett leende, vetskapen att jag verkligen hade fått ett bra pris var väldigt skönt måste jag säga :)))) Min andra V70 jag köper (som ny bil) från Bilia, och bägge ggr na så blev det en riktigt trevlig affär för mig.

Min förra 2.5T V70 II, den offerten tog jag till samma handlare (du vet, norr om stan) de nekade även den gången, så jag kan ju lätt säga att blir det flera nybilsbeställningar, så blir det raka vägen till Bilia Haga Norra.
Användarvisningsbild
av Thho
Bitez skrev:Hmmm.. Jag var faktiskt hos en konkurrent till Bilia i Haga Norra, inga namn :)))) lite mera norr om stan bara :)))) De kunde absolut inte matcha mitt pris som jag fått hos Bilia Haga Norra. De blev även riktigt misstänksamma mot mig och det pris jag uppgav. Det hela slutade med att han frågade visst sin chef som nekade affären, så det var bara för mig att traska tillbaka till bilia med ett brett leende, vetskapen att jag verkligen hade fått ett bra pris var väldigt skönt måste jag säga :)))) Min andra V70 jag köper (som ny bil) från Bilia, och bägge ggr na så blev det en riktigt trevlig affär för mig.

Min förra 2.5T V70 II, den offerten tog jag till samma handlare (du vet, norr om stan) de nekade även den gången, så jag kan ju lätt säga att blir det flera nybilsbeställningar, så blir det raka vägen till Bilia Haga Norra.
Har köpt ett antal bilar genom Bilia Haga Norra och även servat bilarna där fram till vid detta tillfälle. Har egentligen inget ont att säga om dem men har hört att dom är dyra (på service).
Jaa..Volvo säljer klädselval "soft beige"i olika kvalite med ljusbeige ratt...

Om nu "Henke" eller "Pelle" på verkstan inte känner för att tvätta händerna just den dag du servar din bil så lär ju det synas!

Vilket hänt mig.
av Bitez
därför skall/bör man satsa på en personlig service tekniker, där. Då vet du exakt vem du ska klappa till vid sådana hära händelser :))) Länge leve konceptet med personlig service tekniker!

Jag vill i.af lära känna min tekniker lite i.af så man kommer på lite "kompis" plan. Då kan de göra mycket som man går miste om annars, kan t.ex vara lite tjatig om tider osv. Jag kommer nog alltid anlita Bilia Haga Norra i.af när det gäller rep. och service.

Återigen måste jag uttrycka mig om deras enda, ENDA svaghet (det jag råkat ut för efter flera års samarbete) på den anläggningen är deras enormt spydiga säljare på beg. plan. Jag hoppas innerligt att vissa utav de stolpskotten är borta, och håller sig borta från branschen.
Användarvisningsbild
av Thho
Jensen skrev:Kan du inte berätta om vad som hänt på begavdelningen
då du verkar ha sånt agg mot dom??
Hej Jensen, du sitter ju enligt egen utsago inne med information från Bilias Kundnöjdhetsundersökningar och eftersom du tyckte att det var mer tillförlitlig info än lösa rykten här på forumet vore det ju bra om du publicerade info om vilka Biliaanläggningar vi skall undvika, eller varför inte publkicera hela listan?
Användarvisningsbild
av Brainy
Bitez skrev:därför skall/bör man satsa på en personlig service tekniker, där. Då vet du exakt vem du ska klappa till vid sådana hära händelser :))) Länge leve konceptet med personlig service tekniker!
Haha, lite OT. Men jag var tvungen att skicka det där citatet till en kille som jobbar som kundmottagare. Han höll med om att det är ett jättebra koncept för då pucklar folk på mekanikern istället för honom 8)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Styrledsverktyg

Ok det var ju en lösning. :-) Min lösnin[…]

Koppling föll i golvet

Detta hände mig april 2023 med min 2017 Volvo[…]

Bensinpriser v2