Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JHg
#300509
XC90_Executive skrev:En anledning till att ha takluckan lite öppen i bakkant är ju att man då hör det underbara motorljudet lite bättre! :-)-)
Hehe, du med V8 ja. Tänk på oss andra med oljebrännare... 8)
Användarvisningsbild
av Variosboy
#300721
Va fan menar du! att en oljebrännare inte låter gött!? HÄDARE!!! :D :D :D
Användarvisningsbild
av Lilja
#304415
Jo btw hur mycket får en XC70II dra i släpvagnsvikt med vanligt B kort? Min tanke är då enkelaxligt släp, liten kompressor, elverk lite verktyg kläder och två crosscyklar. Är inte säker på hur mycket vikt det blir men är ju rätt bra om det kommer under bilens dragvikt.
Börjar bli bära en beställning nu så jag finslipar bara detaljer :P
Användarvisningsbild
av Variosboy
#304450
Vet inte hur mycket XC70II får dra på B-kort, men med V70II får man enbart dra 1200kg med B-kort.. I alla fall min..

Suger stenhårt, så nu är det E-kortsplugga som gäller!

EDIT: Hittade en XC70 på blocket nu med drag (förvånansvärt få verkar vara utrustade med drag!?!?) den fick dra 1100kg på B-kort..

Sanslöst löjliga regler vi har i sverige när det gäller det här, jag menar, min Opel ascona 1.6 med 90 hk får dra 230 kg mer än en XC70 D5 awd! Skrämmande!
Användarvisningsbild
av Lilja
#304947
Annan fråga.
Såg en grej på volvos hemsida, nämligen dessa fälgarna till XC70n.


Bild

Som väcker ett ganska enormt ha begär, fast dom finns inte med i "bygg din volvo" grejset. Någon som vet om dom överhuvudtaget går att beställa?
Användarvisningsbild
av Lilja
#304956
XC90_Executive skrev:Dom finns som tillbehör - "Erakir" 8 x 19" Diamond Cut/Tech black Matt artnr. 31201 241
Så det går alltså inte att beställa en bil med de fälgarna?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#304961
Lilja skrev:
XC90_Executive skrev:Dom finns som tillbehör - "Erakir" 8 x 19" Diamond Cut/Tech black Matt artnr. 31201 241
Så det går alltså inte att beställa en bil med de fälgarna?
Inte från fabrik....
Användarvisningsbild
av Lilja
#304964
XC90_Executive skrev:
Lilja skrev:
XC90_Executive skrev:Dom finns som tillbehör - "Erakir" 8 x 19" Diamond Cut/Tech black Matt artnr. 31201 241
Så det går alltså inte att beställa en bil med de fälgarna?
Inte från fabrik....
Röv, hade man isåfall varit smart kunde man beställt bilen med 17 tums fälgar till vinterdäcken, och alltså inte beställa några sommardäck alls. Tima det så man får bilen på vintern.
Sen kan man köpa sommarhjul senare isåfall :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Felkoder kommunikation XC70 -06

Så då har jag fortsatt lite... Bytt ut[…]

Schuko My25

OM någon här inte får med denna s[…]

Manual V90 2022

Jag har också upptäckt att de sista &ar[…]

Köpråd VolvoXC70

Ska den vara praktisk är XC70 en bättre […]