Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo har ju tagit bort den från norden för att den är inte lika miljövänlig som dieslarna! HALLÅ VOLVO! ÄR INTE VÄXTHUSEFFEKTEN ETT GLOBALT PROBLEM ????

Den 7:e juli ringe en trevlig kvinna till mig från Volvo och meddelade att T6an fanns kvar, det var bara strul med hemsidan.

Jaha, så har Volvo börjat ljuga folk uppi ansiktet också....

/Kalle
Det kanske inte var ljug, det var sannolikt lite rörigt på Volvo i samband med att beslutet fattades.

Även om man skulle sälja 50 T6 per år är det en dålig affär, dels måste man ha bilar hemma, dels kanske 30 av de 50 köper en D5 istället.
perhall skrev:Det kanske inte var ljug, det var sannolikt lite rörigt på Volvo i samband med att beslutet fattades.

Även om man skulle sälja 50 T6 per år är det en dålig affär, dels måste man ha bilar hemma, dels kanske 30 av de 50 köper en D5 istället.
Jag kanske missförstår dig, men dom bygger inte bilar för lager utan endast mot kundorder. Dvs dom bygger aldrig bilar i förväg på spekulation, volvohandlare kan däremot beställa bilar som inte är sålda i förväg och då "riskar" dom om dom har beställt något som inte går att sälja.
Appel skrev:
perhall skrev:Det kanske inte var ljug, det var sannolikt lite rörigt på Volvo i samband med att beslutet fattades.

Jag kanske missförstår dig, men dom bygger inte bilar för lager utan endast mot kundorder. Dvs dom bygger aldrig bilar i förväg på spekulation, volvohandlare kan däremot beställa bilar som inte är sålda i förväg och då "riskar" dom om dom har beställt något som inte går att sälja.
Det jag menar är att man kan tycka att det är väl bra om Volvo säljer 50 T6 per år - bättre än inga alls, men om den finns i sortimentet så måste Volvohandlare ha den hemma (hur många Volvohandlare finns det i Sverige? 100? Det måste ju finnas en per landskap i alla fall så att man kan provköra om man är intresserad), och då är det inte någon bra affär längre.

Jo, de bygger rätt mycket bilar på "spekulation" - kolla i hallen på Bra Bil i Göteborg eller någon annan större Volvohandlare, där står massor bilar som byggdes för några månader sedan och inte är sålda än. Men visst, när en modell är ny är det mest beställningar.

PH
Jag är så ledsen att behöva berätta detta för dig. Men det kommer inte att bli några fler T6 av XC60, dom som har beställt bilen kommer att få den men där är det STOPP.. Kommer bara att bli Diesel i Sverige..
Mrjanos skrev:Jag är så ledsen att behöva berätta detta för dig. Men det kommer inte att bli några fler T6 av XC60, dom som har beställt bilen kommer att få den men där är det STOPP.. Kommer bara att bli Diesel i Sverige..
Tja, det var väl ingen nyhet för någon på forumet att det endast blir 41 st T6'or då stoppet varit känt i 2 veckor, jag har en av dom beställningarna, finns det fler här på forumet?
perhall skrev:
Appel skrev:

Det jag menar är att man kan tycka att det är väl bra om Volvo säljer 50 T6 per år - bättre än inga alls, men om den finns i sortimentet så måste Volvohandlare ha den hemma (hur många Volvohandlare finns det i Sverige? 100? Det måste ju finnas en per landskap i alla fall så att man kan provköra om man är intresserad), och då är det inte någon bra affär längre.

Jo, de bygger rätt mycket bilar på "spekulation" - kolla i hallen på Bra Bil i Göteborg eller någon annan större Volvohandlare, där står massor bilar som byggdes för några månader sedan och inte är sålda än. Men visst, när en modell är ny är det mest beställningar.

PH
Behöver väl inte finnas i alla hallar eller ?

Bilar som S80-V8 , XC90-V8, R-modeller mfl finns/fanns ju knappast i alla hallar. Mer exclusiva bilar brukar ju kanske finnas på några få platser i landet.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Volvo 945 STARTAR EJ

Tändspolen ger gnista med utplockade tän[…]

Glömde uppdatera med vilket verktyg torkskruv[…]

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.